Opdrachten

Rabobank Sr. (Content) Marketeer

Sr. (Content) Marketeer

Info

Functie

Sr. (Content) Marketeer

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

16.03.2025 - 30.12.2025

Opdrachtnummer

229994

Sluitingsdatum

date-icon12.03.2025 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

- 1 fte
- NIET geschikt voor ZZP
- minimaal 3 jaar relevante werkervaring in het wereld van marketingcommunicatie, bij voorkeur in de zakelijke markt (B2B)
- Hybride werken, elke week zeker 1 dag met het team werkzaam op kantoor


Marketeer Digital & Base Bedrijven

Wil jij het verschil maken als marketeer en ervoor zorgen dat onze klant altijd relevante boodschappen via het juiste kanaal krijgt? Dan komen wij graag met jou in contact.

Jij & jouw functie
Om te kunnen slagen in jouw rol ben jij de ene dag bezig met het ontwikkelen en plaatsen van aansprekende teksten, en de andere dag met uitgebreide data analyses om te komen tot betere conversies. Als content marketeer ben jij dagelijks bezig bent met het ontwikkelen en plaatsen van aansprekende content voor onze zakelijke doelgroep. Jij brengt haarscherpe teksten, pakkende afbeeldingen en strategisch inzicht samen, in een krachtige middelenmix van paid, owned en earned media. Je bent de spil in het opbouwen van onze relatie met de klant, weet exact wat hun behoeften zijn en begrijpt welke informatie onze klanten zoeken, waar en hoe ze dit consumeren. Jij maakt het verschil doordat je doordat je proactief meebouwt aan optimale klantreizen op de website voor maximale impact, gebruiksvriendelijkheid, SEO en uiteindelijke conversie.


Voorbeelden uit de praktijk
• Je staat stevig in je schoenen en als geen ander weet wat je met marketingcommunicatie kunt bereiken, zowel in geschreven als visuele content;
• Je op een agile manier de klantreis van de verschillende financieringsproducten via de verschillende online uitingen continu analyseert en optimaliseert;
• Je proactief en kritisch bent en jezelf continu verplaatst in de behoefte van de klant maar ook het belang van de bank meeweegt;
• Je precies weet hoe je via content een boodschap kunt overbrengen, een klant kunt raken of helpen. Precies zoals dit in de marketingdoelen van je team omschreven staat;
• Het schrijven van effectieve teksten en ook het juiste design kunt realiseren (infographics, webdesign, banners, visuals etc);
• Omdat je naast het schrijven van effectieve teksten ook het juiste design kunt realiseren (infographics, webdesign, banners, visuals etc).

Jij & jouw team

Team Digital & Base bedrijven staat opgesteld om voor de geselecteerde zakelijke producten (bijvoorbeeld zakelijke financiering) zoveel efficiënt en effectief mogelijk gekwalificeerde traffic en leads te genereren via eigen en betaalde kanalen. Met in totaal 12 marketeers proberen we iedere dag op het juiste moment, met de juiste boodschap, via het juiste kanaal ondernemers te bereiken en converteren in onze product funnels. Dit doen we onder andere met CXO testen, SEO optimalisatie, inzet van eigen kanalen (mail, woosh, banners, leads voor adviseurs) en gerichte betaalde media inkoop (SEA, Social, Display).

Feiten & cijfers
• 36 uur per week.
• wereldwijd 43.822 Rabobank-collega’s.
• 8,5 miljoen klanten in 40 landen.

Top 3 verantwoordelijkheden
• Zorgdragen voor een grote bijdrage aan de gestelde KPI’s van Rabobank.
• Puntgave teksten schrijven en deze op basis van de laatste technieken visueel te ondersteunen voor bijvoorbeeld Rabobank.nl, de app, email, Social media en interne communicatie;
• Met jouw technische kennis integreer jij effectief jouw eigen content in onze digitale kanalen;

Jij & jouw talent
Dat klantgerichtheid, creativiteit, samenwerken en een resultaatgerichte werkhouding onmisbaar zijn voor deze functie als Content Marketeer is logisch. Daarbovenop is het belangrijk dat je jezelf in onderstaande checklist herkent:

• Je bent in het bezit van een hbo of wo diploma, richting (marketing)communicatie /journalistiek;
• Je hebt passie voor schrijven en content design;
• Je bent goed op de hoogte van de mogelijkheden van online marketing: SEO, SEA en AB-testen, Google Analytics, marketing automation (bv PEGA);
• Je hebt al ervaring-of affiniteit- met GenAI en de diverse toepassingen binnen het contentdomein.
• Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring in het wereld van marketingcommunicatie, bij voorkeur in de zakelijke markt (B2B);
• Je hebt ervaring en affiniteit met het zakelijke domein;
• Je bent resultaatgericht, hebt oog voor detail en bent gewend aan het werken met deadlines;
• Je hebt een grote mate van learning agility en elke dag weer integreer je nieuwe kennis in je werkzaamheden.

Salarisschaal: FBM08RG000RG

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Rabobank

Rolomschrijving en taakafspraken

- 1 fte
- NIET geschikt voor ZZP
- minimaal 3 jaar relevante werkervaring in het wereld van marketingcommunicatie, bij voorkeur in de zakelijke markt (B2B)
- Hybride werken, elke week zeker 1 dag met het team werkzaam op kantoor


Marketeer Digital & Base Bedrijven

Wil jij het verschil maken als marketeer en ervoor zorgen dat onze klant altijd relevante boodschappen via het juiste kanaal krijgt? Dan komen wij graag met jou in contact.

Jij & jouw functie
Om te kunnen slagen in jouw rol ben jij de ene dag bezig met het ontwikkelen en plaatsen van aansprekende teksten, en de andere dag met uitgebreide data analyses om te komen tot betere conversies. Als content marketeer ben jij dagelijks bezig bent met het ontwikkelen en plaatsen van aansprekende content voor onze zakelijke doelgroep. Jij brengt haarscherpe teksten, pakkende afbeeldingen en strategisch inzicht samen, in een krachtige middelenmix van paid, owned en earned media. Je bent de spil in het opbouwen van onze relatie met de klant, weet exact wat hun behoeften zijn en begrijpt welke informatie onze klanten zoeken, waar en hoe ze dit consumeren. Jij maakt het verschil doordat je doordat je proactief meebouwt aan optimale klantreizen op de website voor maximale impact, gebruiksvriendelijkheid, SEO en uiteindelijke conversie.


Voorbeelden uit de praktijk
• Je staat stevig in je schoenen en als geen ander weet wat je met marketingcommunicatie kunt bereiken, zowel in geschreven als visuele content;
• Je op een agile manier de klantreis van de verschillende financieringsproducten via de verschillende online uitingen continu analyseert en optimaliseert;
• Je proactief en kritisch bent en jezelf continu verplaatst in de behoefte van de klant maar ook het belang van de bank meeweegt;
• Je precies weet hoe je via content een boodschap kunt overbrengen, een klant kunt raken of helpen. Precies zoals dit in de marketingdoelen van je team omschreven staat;
• Het schrijven van effectieve teksten en ook het juiste design kunt realiseren (infographics, webdesign, banners, visuals etc);
• Omdat je naast het schrijven van effectieve teksten ook het juiste design kunt realiseren (infographics, webdesign, banners, visuals etc).

Jij & jouw team

Team Digital & Base bedrijven staat opgesteld om voor de geselecteerde zakelijke producten (bijvoorbeeld zakelijke financiering) zoveel efficiënt en effectief mogelijk gekwalificeerde traffic en leads te genereren via eigen en betaalde kanalen. Met in totaal 12 marketeers proberen we iedere dag op het juiste moment, met de juiste boodschap, via het juiste kanaal ondernemers te bereiken en converteren in onze product funnels. Dit doen we onder andere met CXO testen, SEO optimalisatie, inzet van eigen kanalen (mail, woosh, banners, leads voor adviseurs) en gerichte betaalde media inkoop (SEA, Social, Display).

Feiten & cijfers
• 36 uur per week.
• wereldwijd 43.822 Rabobank-collega’s.
• 8,5 miljoen klanten in 40 landen.

Top 3 verantwoordelijkheden
• Zorgdragen voor een grote bijdrage aan de gestelde KPI’s van Rabobank.
• Puntgave teksten schrijven en deze op basis van de laatste technieken visueel te ondersteunen voor bijvoorbeeld Rabobank.nl, de app, email, Social media en interne communicatie;
• Met jouw technische kennis integreer jij effectief jouw eigen content in onze digitale kanalen;

Jij & jouw talent
Dat klantgerichtheid, creativiteit, samenwerken en een resultaatgerichte werkhouding onmisbaar zijn voor deze functie als Content Marketeer is logisch. Daarbovenop is het belangrijk dat je jezelf in onderstaande checklist herkent:

• Je bent in het bezit van een hbo of wo diploma, richting (marketing)communicatie /journalistiek;
• Je hebt passie voor schrijven en content design;
• Je bent goed op de hoogte van de mogelijkheden van online marketing: SEO, SEA en AB-testen, Google Analytics, marketing automation (bv PEGA);
• Je hebt al ervaring-of affiniteit- met GenAI en de diverse toepassingen binnen het contentdomein.
• Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring in het wereld van marketingcommunicatie, bij voorkeur in de zakelijke markt (B2B);
• Je hebt ervaring en affiniteit met het zakelijke domein;
• Je bent resultaatgericht, hebt oog voor detail en bent gewend aan het werken met deadlines;
• Je hebt een grote mate van learning agility en elke dag weer integreer je nieuwe kennis in je werkzaamheden.

Salarisschaal: FBM08RG000RG

De recruiter

Dennis Vesters

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.