Opdrachten

Gemeente Hengelo Klantmanager Gemeente Hengelo (Suite4GWS)

Klantmanager Gemeente Hengelo (Suite4GWS)

Info

Functie

Klantmanager Gemeente Hengelo (Suite4GWS)

Locatie

Hengelo

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

14.02.2025 - 30.12.2025

Opdrachtnummer

225864

Sluitingsdatum

date-icon06.02.2025 clock-icon08:30
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Vacature klantmanager gemeente Hengelo (geen ZZP)

Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente.
De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. 



Doel van de functie
Zo maximaal mogelijk participeren naar vermogen. Dat is wat wij willen bereiken met en voor onze inwoners uit Borne, Hengelo en Haaksbergen. Daarbij is het bieden van (parttime) passend werk aan mensen met een grote afstand tot werk een belangrijk element. Mensen die niet kunnen instromen naar regulier werk krijgen een traject aangeboden gericht op maatschappelijke participatie. De klantmanager initieert activiteiten voor het activeren en re-integreren van inwoners uit verschillende doelgroepen. De klantmanager geeft inwoners eigen verantwoordelijkheid voor hun traject en coacht hen op het inzetten van eigen kracht.

Werkzaamheden 
Als klantmanager zet je in op de kortste weg naar werk. Je coacht de inwoner om een beroep te doen op eigen kracht en eigen netwerk.
Tevens beoordeel je aanvragen op de rechtmatigheid in het kader van de Participatiewet en/of de IOAW/IOAZ. Je gebruikt hiervoor het cliëntvolgsysteem Suite4GWS. Je verricht dossieronderzoek, legt huisbezoeken af, bent fraude alert en indien nodig voer je confronterende gesprekken. Je bevindingen leg je vast in het cliëntvolgsysteem en bijbehorende rapportages.

In deze functie:
- werk je intern en extern nauw samen met collega’s zoals arbeidsdeskundigen, de werk- en participatiecoaches en jobcoaches. Maar ook andere teams binnen het sociale domein, denk hierbij aan Jeugd en WMO.
- heb je een regiefunctie naar onze ketenpartners SWB (mens-ontwikkelbedrijf) en Werkplein Twente. Bieden zij (nog) niet het juiste antwoord, dan ben je verantwoordelijk voor het activeren van inwoners richting participatie of zorg. Je stelt een op maat gemaakt trajectplan op, dit bewaak je en de resultaten leg je vast.
- onderhoud je contacten met ketenpartners over scholing, ontwikkeling, activering en begeleiding.

Wie ben jij?
Je hebt recente werkervaring als klantmanager binnen een gemeente. Je hebt HBO werk- en denkniveau. Je bent bekend met de relevante wet- en regelgeving. Jouw analytisch vermogen stelt je in staat om de juiste vragen te stellen en om vlot tot de kern van de zaak door te dringen. Daarnaast constateer je snel samenhang tussen de verschillende problemen en weet je per situatie de juiste afweging te maken. Je werkt zelfstandig in je werk, maar bent ook nadrukkelijk gericht op verbinding. Je bent zorgvuldig, empathisch en duidelijk. Je hebt kennis van maatschappelijke ontwikkelingen en trends en weet dit te integreren in je werk. Je bent resultaatgericht en denkt vanuit organisatorisch belang.

Wat bieden we?
- Een opdracht voor geheel 2025;
- een interessante en afwisselende functie in een enthousiast team;
- elke dag vers fruit van lokale ondernemers;
- hybride werken/thuis werken (na afronding van de inwerkperiode) en flexibele werktijden;
- een prachtig stadskantoor in het centrum waar je in een flexibele, moderne en inspirerende omgeving werkt.

Waar ga je werken?
De gemeente Hengelo is volop in beweging en werkt hard aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een zelfbewuste en wendbare organisatie. De 850 medewerkers werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit vier leidende motieven die richting geven aan hoe we het werk doen: persoonlijk, betrouwbaar, duidelijk en respectvol.
De afdeling Werk en Inkomen is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie Werk en inkomen, gevestigd in Hengelo en zet zich in voor de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen.


eisen

De kandidaat heeft een MBO4+ opleiding afgerond.

De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als klantmanager/consulent bij een gemeente.


Gunningscriteria

De kandidaat heeft kennis en ervaring van het cliëntvolgsysteem Suite4GWS.



   

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Gemeente Hengelo

Rolomschrijving en taakafspraken

Vacature klantmanager gemeente Hengelo (geen ZZP)

Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente.
De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. 



Doel van de functie
Zo maximaal mogelijk participeren naar vermogen. Dat is wat wij willen bereiken met en voor onze inwoners uit Borne, Hengelo en Haaksbergen. Daarbij is het bieden van (parttime) passend werk aan mensen met een grote afstand tot werk een belangrijk element. Mensen die niet kunnen instromen naar regulier werk krijgen een traject aangeboden gericht op maatschappelijke participatie. De klantmanager initieert activiteiten voor het activeren en re-integreren van inwoners uit verschillende doelgroepen. De klantmanager geeft inwoners eigen verantwoordelijkheid voor hun traject en coacht hen op het inzetten van eigen kracht.

Werkzaamheden 
Als klantmanager zet je in op de kortste weg naar werk. Je coacht de inwoner om een beroep te doen op eigen kracht en eigen netwerk.
Tevens beoordeel je aanvragen op de rechtmatigheid in het kader van de Participatiewet en/of de IOAW/IOAZ. Je gebruikt hiervoor het cliëntvolgsysteem Suite4GWS. Je verricht dossieronderzoek, legt huisbezoeken af, bent fraude alert en indien nodig voer je confronterende gesprekken. Je bevindingen leg je vast in het cliëntvolgsysteem en bijbehorende rapportages.

In deze functie:
- werk je intern en extern nauw samen met collega’s zoals arbeidsdeskundigen, de werk- en participatiecoaches en jobcoaches. Maar ook andere teams binnen het sociale domein, denk hierbij aan Jeugd en WMO.
- heb je een regiefunctie naar onze ketenpartners SWB (mens-ontwikkelbedrijf) en Werkplein Twente. Bieden zij (nog) niet het juiste antwoord, dan ben je verantwoordelijk voor het activeren van inwoners richting participatie of zorg. Je stelt een op maat gemaakt trajectplan op, dit bewaak je en de resultaten leg je vast.
- onderhoud je contacten met ketenpartners over scholing, ontwikkeling, activering en begeleiding.

Wie ben jij?
Je hebt recente werkervaring als klantmanager binnen een gemeente. Je hebt HBO werk- en denkniveau. Je bent bekend met de relevante wet- en regelgeving. Jouw analytisch vermogen stelt je in staat om de juiste vragen te stellen en om vlot tot de kern van de zaak door te dringen. Daarnaast constateer je snel samenhang tussen de verschillende problemen en weet je per situatie de juiste afweging te maken. Je werkt zelfstandig in je werk, maar bent ook nadrukkelijk gericht op verbinding. Je bent zorgvuldig, empathisch en duidelijk. Je hebt kennis van maatschappelijke ontwikkelingen en trends en weet dit te integreren in je werk. Je bent resultaatgericht en denkt vanuit organisatorisch belang.

Wat bieden we?
- Een opdracht voor geheel 2025;
- een interessante en afwisselende functie in een enthousiast team;
- elke dag vers fruit van lokale ondernemers;
- hybride werken/thuis werken (na afronding van de inwerkperiode) en flexibele werktijden;
- een prachtig stadskantoor in het centrum waar je in een flexibele, moderne en inspirerende omgeving werkt.

Waar ga je werken?
De gemeente Hengelo is volop in beweging en werkt hard aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een zelfbewuste en wendbare organisatie. De 850 medewerkers werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit vier leidende motieven die richting geven aan hoe we het werk doen: persoonlijk, betrouwbaar, duidelijk en respectvol.
De afdeling Werk en Inkomen is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie Werk en inkomen, gevestigd in Hengelo en zet zich in voor de gemeenten Borne, Hengelo en Haaksbergen.


eisen

De kandidaat heeft een MBO4+ opleiding afgerond.

De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als klantmanager/consulent bij een gemeente.


Gunningscriteria

De kandidaat heeft kennis en ervaring van het cliëntvolgsysteem Suite4GWS.



   

De recruiter

Fleur Ekhart

HeadFirst

+31883218123

Fleur@starapple.nl

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.