Locatie: | Den Haag |
---|---|
Startdatum: | 01 April 2025 |
Einddatum: | 31 October 2025 |
Referentie nr: | HFSSC000213 |
Uren per week: | 36 |
De volgende taken en resultaatgebieden worden onderkend:
- Het automatiseren van taken welke nu handmatig uitgevoerd worden;
- Voert het dagelijks beheer over de netwerkinfrastructuur;
- Leveren van derdelijns support aan eindgebruikers;
- Geeft voorstellen aan het management van SSC-ICT met betrekking tot ontwikkelingen in het gebruik van de netwerkinfrastructuur;
- Het dragen van de verantwoordelijkheid voor het opstellen en bijhouden van de documentatie en administratie van componenten in de infrastructuur;
- Het (doen) oplossen van verstoringen in de netwerkinfrastructuur en de daarin voorkomende security van netwerk componenten;
- Het al dan niet in projectvorm, leveren van een bijdrage aan grootschalige wijzigingen in (het gebruik van) de netwerkinfrastructuur;
- Het op een actieve manier bijdragen aan de verdere professionalisering van het team.
SSC-ICT is verantwoordelijk voor locatiegebonden services op ca. 60 locaties in Nederland en 150 in het buitenland. Het traject Basisservices Rijkslocaties richt zich op de locaties in Nederland. De voorzieningen op deze locaties worden dit jaar en de daarop volgende jaren afgeschreven en zijn aan vervanging toe. Los van financieel-administratieve argumenten, wordt deze vervanging primair ingezet om continuïteit van dienstverlening te kunnen garanderen als onderdeel van life-cycle management (LCM). Tevens wordt dit momentum aangegrepen om de services minimaal naar het basis niveau van de Rijks PDC[1] te tillen.
SSC-ICT
Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.
Het ontstaan van SSC-ICT
Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.
Waar staan we nu?
SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:
- Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
- Justitie en Veiligheid
- Buitenlandse Zaken
- Infrastructuur en Waterstaat
- Sociale Zaken en Werkgelegenheid
- Volksgezondheid, Welzijn en Sport
- Financiën
ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.
Waar zijn we naar op weg?
SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.
Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.
"Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!"
SSC-ICT
Business Unit IT Infrastructuur Services (BIS)
Deze business unit heeft als hoofdtaak het leveren van technische services ten behoeve van de standaard- en maatwerkdienstverlening.
Eisen
Wensen