Locatie: | Utrecht |
---|---|
Startdatum: | 20 January 2025 |
Einddatum: | 31 July 2025 |
Referentie nr: | SOHIBIJ000009 |
Uren per week: | 36 |
Over het team
Zorg voor de natuur en de omgeving waarin wij leven is één van de taken van de provincies. De unit Natuurinformatie en Natuurbeheer (NINB) ondersteunt provincies en hun samenwerkingspartners bij natuurbeheer en de ontwikkeling van natuurbeleid. We leggen een stevige basis voor de financiering van natuurbeheer door provincies: het Subsidiestelsel Natuur en Landschap. We maken natuurinformatie op een toegankelijke manier beschikbaar, onder andere via de Nationale Databank Flora en Fauna (NDFF). Zo dragen we bij aan het behoud van biodiversiteit in Nederland. We brengen provincies, natuurbeheerders en andere partijen samen. We zorgen voor de methodieken voor monitoring, dataopslag, informatieproducten, analyses en rapportages van ontwikkelingen in biodiversiteit. Voorbeelden hiervan zijn de Voortgangsrapportage Natuur en de veel geraadpleegde informatie over natuurbeheer op onze website. De unit bestaat uit drie teams: Natuurinformatie, Natuurbeheer, en NDFF. Binnen de unit werken zo’n 40 medewerkers met uiteenlopende achtergrond op het gebied van ecologie en natuurbeheer, data en informatiespecialisten en wet- en regelgeving. De PMO die wij zoeken ondersteunt de gehele Unit.
Wat ga je doen
Ondersteuning Unit:
Je gaat je bezighouden met de projectmanagementondersteuning van de unit NINB met het
Opstellen en bijhouden van financiële overzichten, planningen en prognoses
Voorbereiden van werkplan en voortgangsrapportages door het verzamelen van informatie uit het team en de financiële administratie
Organiseren afstemming binnen de Unit, zoals het unitoverleg en andere unit-brede activiteiten
Voorbereiden van inkoopopdrachten
Bewaken van proces van aanvraag en verantwoording van subsidies en andere externe geldstromen
Intern handboek actueel houden
Bewaken van planningen
Het soepel laten verlopen van processen binnen de organisatie.
Eisen
Wij zoeken iemand die:
HBO/WO werk- en denkniveau heeft;
een (afgeronde) opleiding heeft gedaan of doet in een relevant veld, bijvoorbeeld ecologie, duurzaamheid, of de maatschappelijke impact van wetgeving;
affiniteit heeft met natuur, natuurbescherming, of fysieke leefomgeving vraagstukken;
minimaal 3 jaar relevante werkervaring heeft in vergelijkbare functie(s);
Aantoonbare ervaring met een diversiteit aan ondersteunende taken voor management in of voor overheden of non profit organisaties.
Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken in Sharepoint en MS Teams
affiniteit, kennis en ervaring heeft met projecten aangaande de participatie van belanghebbenden;
kennis en ervaring heeft met project- en programmaondersteuning;
In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanagementondersteuner of vergelijkbare rol binnen (semi) overheid of non profit organisatie.
een goede mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid heeft;
MS Office (Word, Excel, Outlook, Powerpoint) uitstekend beheerst;
snel van begrip is, zelfstandig werkt, flexibel en servicegericht in een zeer dynamische omgeving;
efficiënt is en bereid is tot het oppakken van acute ad hoc-werkzaamheden;
communicatief vaardig en toegankelijk is, en bijdraagt aan de goede sfeer binnen de teams.
Aantoonbare werkervaring met het opstellen en bijhouden van financiële overzichten, planningen en prognoses t.b.v. het management.
Vanwege het ondersteunde karakter van deze functie wordt de kandidaat geacht 75% van de werktijd op het BIJ12 kantoor aanwezig te zijn.