Assetmanager openbare ruimte

OpenNieuw
Locatie: Den Helder
Startdatum: 02 December 2024
Einddatum: 31 May 2025
Referentie nr: SAISTA000036
Uren per week: 40

Aanbod:
Vacature: Assetmanager Openbare Ruimte – Gemeente Den Helder

Locatie: Den Helder (hybride werken mogelijk in overleg)
Startdatum: 2 januari 2025
Duur: Van 2 januari 2025 t/m 31 mei 2025, met 5x een verlengingsoptie van 6 maanden
Uren per week: 36 uur (minimaal 24 uur bespreekbaar)

Functieomschrijving
Ben jij een verbinder met technische expertise die wil bijdragen aan een duurzamer Den Helder? Als Assetmanager Openbare Ruimte ben je een belangrijke schakel in het adviseren over beleid en projecten op het gebied van afvalinzameling, openbare verlichting, technische installaties, en kabels en leidingen. Je vertaalt gemeentelijke visie naar praktisch uitvoerbaar beleid en werkt nauw samen met inwoners, ondernemers en interne collega’s.

Wat ga je doen?
•    Adviseren van het college van B&W over huishoudelijk afval, openbare verlichting en kabels & leidingen.
•    Vertalen van visie naar beleid dat gedragen wordt door inwoners en medewerkers.
•    Beheren van financiën en juridische procedures binnen de genoemde beleidsterreinen.
•    Beantwoorden van vragen van bewoners en fungeren als contactpersoon tussen de gemeente en HVC.
•    Bijdragen aan de jaaropdracht voor de buitendienst en de voorbereiding van raads- en collegeadviezen.
•    Bevorderen van hergebruik van grondstoffen en verduurzaming binnen de openbare ruimte.

Eisen
De kandidaat moet voldoen aan de volgende eisen:
1.    Een afgeronde HBO-bacheloropleiding in een technische richting, zoals bouwkunde, civiele techniek of weg- en waterbouw.
2.    Minimaal één jaar ervaring als adviseur, assetmanager of beheerder openbare ruimte bij een gemeente.

Gunningscriteria
De volgende wensen worden beoordeeld (totale score weegt voor 80% mee):
1.    Werkervaring: Minimaal 3 jaar ervaring als adviseur/assetmanager/beheerder openbare ruimte bij een gemeente.
(Weging: 25%)
2.    Technische installaties: Ervaring met technische installaties.
(Weging: 5%)
3.    Openbare verlichting: Ervaring met openbare verlichting.
(Weging: 5%)
4.    Afvalinstallaties: Ervaring met afval(installaties).
(Weging: 5%)
5.    Kabels en leidingen: Ervaring met kabels en leidingen.
(Weging: 5%)
6.    Beschikbaarheid: Beschikbaar vanaf 2 januari 2025 voor het minimaal gevraagde aantal uren.
(Weging: 10%)
7.    Overname: Mogelijkheid tot kosteloze overname na 12 maanden.
(Weging: 5%)


Interviews
Na de eerste selectie wordt een aantal kandidaten uitgenodigd voor een interview. Tijdens het gesprek worden de volgende aspecten beoordeeld:
•    Klik met het team
•    Werkervaring
•    Kennis
De interviews wegen voor 20% mee in de beoordeling.

Praktische informatie:
•    Rooster: Hybride werken is mogelijk. Minder uren zijn bespreekbaar, met een minimum van 24 uur per week.
•    VOG: Na gunning dient een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te worden overlegd.
•    Procedure: Zelfstandigen dienen zich via een bureau in te schrijven.

Wil jij meewerken aan een duurzame en toekomstbestendige openbare ruimte in Den Helder? Solliciteer nu!

Meld je direct aan voor de functie 'Assetmanager openbare ruimte'