Locatie: | Utrecht |
---|---|
Startdatum: | 06 January 2025 |
Einddatum: | 05 January 2026 |
Referentie nr: | HFNST000275 |
Uren per week: | 36 |
Dit ga je doen
NS heeft de ambitie zich te ontwikkelen naar een brede mobiliteitsaanbieder, waarbij reizigers binnen Nederland op een duurzame manier van deur tot deur kunnen reizen. De NS-app en NS Website spelen daarbij een belangrijke rol om naast trein en OV ook andere reismodaliteiten aan te bieden aan reizigers. In de rol van digitaal strateeg ga je met verschillende strategische initiatieven aan de slag die bijdragen aan deze ambitie, en werk je met diverse teams samen om onderscheidende en prettige klantreizen te ontwerpen, valideren en natuurlijk realiseren. Denk daarbij aan de ontwikkeling van het gebruik van de nieuwe (digitale) OV-pas en digitale self-service mogelijkheden voor onze reizigers.
Als digitaal strateeg speel je een centrale rol in het verwezenlijken en bijsturen van de digitale strategie van NS, door het inzichtelijk maken van de customer journey, conceptualiseren van mogelijke oplossingsrichtingen en het toetsen en afstemmen van de strategie op gerelateerde bedrijfsdoelstellingen. Daarbij neem je niet alleen collega’s in de deelnemende teams mee maar adviseer je ook het senior leadership binnen NS. In meer detail ga je het volgende doen:
- Dankzij jouw aanpak, inzicht en ervaring ben je van onschatbare waarde bij het meenemen van de organisatie in het klantgericht denken en handelen;
- Analyseren en visualiseren van customer journeys vanuit klant- en operationele data ten behoeve van een goed begrip van de kansen en uitdagingen;
- Het ontwikkelen, organiseren en uitvoeren van Proof of Concepts (experimenten) om te testen of we goed inspelen op de klantbehoefte en organisatie doelen is iets waar je energie van krijgt.
- Je monitort en evalueert bestaande en/of nieuwe services of gewenst resultaat is behaald.
- Dankzij jouw strategische inzicht en ervaring ben je in staat op basis van de diverse beschikbare bronnen binnen het initiatief alsook begrip van andere strategische initiatieven keuzes voor de strategische richting te toetsen en daar waar nodig te challengen.
- Je bent een kei in faciliteren en weet welke sessie de juiste energie mee te geven. Je kunt goed schakelen met collega’s uit het hele bedrijf.
- Je bent in staat om gedegen en goed onderbouwde adviezen voor te bereiden om besluitvorming in de strategische richting mogelijk te maken door senior leadership, tot aan niveau RvB.
Hier ga je werken
Op de afdeling ComIT op het hoofdkantoor in Utrecht werken commerciële en IT-professionals samen in multidisciplinaire teams. Onze mindset is Agile en we werken scrum. We zijn ondernemend, zelf organiserend en willen continu blijven leren, ontwikkelen en verbeteren om zo een wendbare werkomgeving te creëren. Alleen zo kunnen we nu en in de toekomst voldoen aan de steeds veranderende behoeftes van onze reizigers. Ons motto? You build it, you own it, you love it.
Binnen ComIT vinden jouw werkzaamheden plaats bij Resultatencluster Reizigers. De naam zegt het al, in dit cluster zijn reizigers het fundament. Hier kennen we onze reizigers en weten we wat hun behoeftes zijn. Op basis daarvan inspireren, verleiden, informeren en servicen we ze op een eenduidige en herkenbare wijze tijdens hun hele (digitale) customer journey. Naast multimodaal reizen wordt onder andere gewerkt aan actuele thema’s zoals de naadloze klantreis, reisinformatie en –inspiratie, personalisatie, selfservice contactstrategie, digital, customer experience en brand.
Binnen Resultaten Cluster Reizigers ben je onderdeel van het Voorbereidingsteam Reizigers, waar we de 20+ teams binnen het cluster – en daarbuiten – ondersteunen bij het vertalen van de strategische ambities van NS en ComIT naar onderscheidende (digitale) klantervaringen.
Dit zijn de eisen
- Je hebt een relevante opleiding (bijvoorbeeld Communicatie & Multimedia Design, Interactive Media of Industrieel ontwerp) afgerond op minimaal HBO-niveau;
- Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring met een goede mix tussen CX/Tech/Digital, je bent op de hoogte van trends, ontwikkelingen en kansen en kan dit onderbouwen met een sterk portfolio;
- Klantgericht denken en doen zit in je haarvaten, dat heb je geleerd vanuit je consultancy achtergrond;
- Je hebt een agile mindset en hebt uitgebreide service design kennis;
- Je hebt ervaring met het opzetten en geven van workshops;
- Je bent een teamplayer met veel organisatie sensitiviteit;
- Je hebt aantoonbare ervaring met strategisch advies op senior leadership en RvB niveau;
- Ervaring in de reissector is een pre.
Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.