Servicemanager

OpenNieuw
Locatie: Den Haag
Startdatum: 01 January 2025
Einddatum: 30 June 2025
Referentie nr: HFVWS000382
Uren per week: 36

Opdrachtomschrijving


Opdrachtgever iRealisatie is onderdeel van de directie informatiebeleid en ontwikkelt in opdracht van beleidsafdelingen van VWS, maatwerk software en tools die bijdragen aan het versnellen van de digitalisering in de zorg. Denk daarbij aan:

  • Het ontwikkelen en realiseren van nieuwe software en digitale tools op basis van privacy en security by design;
  • Het moderniseren van bestaande, verouderde, informatiesystemen;
  • Het verkennen en aantonen van nieuwe oplossingen door het uitvoeren van pi- lots of POCS (proof of concepts);
  • Het inzetten van technisch advies bij digitaliseringsvraagstukken.


iRealisatie heeft alle capaciteiten in huis om software te ontwerpen, ontwikkelen én beheren - met een privacy- en security-first aanpak. We bouwen software, webapplicaties en mobiele apps.


De opdracht


Als ervaren ICT Servicemanager vervul je een brugfunctie tussen het ontwikkelteam, het beheerteam en de verschillende IT dienstverleners binnen RDO. Je bent het primaire aanspreekpunt voor de verschillende beheer- processen op tactisch en strategisch niveau. Dit betekent dat je nauw in contact staat met alle partijen die betrokken zijn bij de service. Dit zijn teamleden, klanten en leveranciers.


Als Servicemanager draag je zorg voor borging en continue verbetering van de kwaliteit van de geleverde ICT-diensten. Binnen het team betekent dat je signaleert welke processen nodig zijn, dat je zorg draagt voor het inrichten, uitschrijven en uitvoeren van deze processen. Je bent in staat servicemanagementprocessen aan te sturen, zoals incident-, change- en release- en contractmanagement, maar ook aansturing helpdesk en betrokkenheid bij compliance processen. Je bent in staat om de behoefte van het team te vertalen naar een concrete vraag voor de leveranciers en je begeleidt de inkoop namens het team.


De toekomst van de Corona gerelateerde applicaties is onzeker. De Servicemanager zal een grote rol spelen bij de besluitvorming en uitvoering van de eventuele migratie of uitfase- ring.


Verantwoordelijkheden:

  • Vastlegging afspraken met interne en externe partners/leveranciers/gebruikers;
  • Borging dienstenniveau in alle afspraken met interne en externe partners/leveranciers/gebruikers;
  • Inventarisatie en uitwerking nieuwe behoeftes vanuit de teams richting leveranciers;


Activiteiten:

  • Beschrijven en actueel houden van dienstverleningsniveau voor alle leveranciers en klanten;
  • Sturing op die dienstverleningsniveaus door controle navolging, opstellen rapportages, inzicht en opvolging van vervolgacties;
  • Begeleiden van de teams in het migratie proces en/of uitfaseringsproces en dit vertalen naar de consequenties voor leveranciers en contracten;
  • Afstemming met andere (interne) teams/apps over dienstenniveau en Periodiek en incidenteel operationeel/tactisch overleg met leveranciers en partners.


Gewenste profiel en vaardigheden


Je hebt oog voor de verschillende posities en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie en je herkent ontwikkelingen en gevoeligheden en handelt hiernaar. Voor een goede functievervulling is het van belang dat je snel kunt schakelen, concrete doelen en prioriteiten kan stellen. Je kunt meerdere ballen tegelijk in de lucht houden en in een hectische omgeving overzicht en koers houden. Wij zoeken dus iemand met een proactieve houding, je weet van aanpakken.

Eisen

  • Minimaal afgeronde HBO/ WO-werk en denkniveau
  • Aantoonbare ervaring met het inrichten van, beschrijven van en sturen op servicemanagementprocessen


Kandidaat beschikt over minimaal HBO/WO-werk en denkniveau


Kandidaat beschikt over aantoonbare ervaring met het inrichten van be- schrijven van en sturen op servicemanagementprocessen in een projector- ganisatie (bij voorkeur binnen de Rijksoverheid)


Kandidaat heeft aantoonbare ervaring Agile/Scrum methodes en/of binnen een Scrum/DevOps team


Wensen

  • Mate waarin de kandidaat beschikt over certificering(en) passend bij de functie, zoals ITIL, BiSL, e.d.
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over hands-on ervaring met incident- processen, changeprocessen, releaseprocessen.
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring bij het inrichten en verbe- teren van servicemanagementprocessen.
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring met het werken in een software ontwikkelomgeving.
  • Mate waarin de kandidaat bekend is met moderne service technologieën en methodieken (SaaS, containerisatie, defense in depth, rest, CMDB als Ansi- ble, etc.).
  • Mate van ervaring met het migreren van applicaties in de rol van service- of projectmanager.

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Meld je direct aan voor de functie 'Servicemanager'