Opdrachten

StarApple Communicatieadviseur - Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Communicatieadviseur - Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Info

Functie

Communicatieadviseur - Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Locatie

Pijnacker

Uren per week

24 uren per week

Looptijd

02.02.2025 - 22.06.2025

Opdrachtnummer

222480

Sluitingsdatum

date-icon23.01.2025 clock-icon08:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Let op! Deze rol is alleen beschikbaar voor detacheerders/leveranciers of voor ZZP'ers die op de payroll bij Starapple Interim komen.


Er worden geen tarieven afgeven, en er dient zo scherp mogelijk aangeboden te worden binnen de markt.
Daarnaast zijn de eisen Knock-out criteria, en worden profielen die hier niet aan voldoen direct terzijde gelegd door de klant, en heeft aanbieden zonder deze deze criteria geen zin. Bij twijfel over een eis vernemen we graag waar de twijfel in zit, per e-mail zodat we daarin kunnen adviseren.


Alle profielen worden proactief beoordeeld door ons, en bij voldoende profielen kunnen we de rol eerder sluiten/ in behandeling nemen. Wacht dus niet bij een goede fit tot het laatste moment voor de deadline, om te zorgen dat we het profiel meenemen.

__________________________________________________________________________________________

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 58.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Team Communicatie & Participatie
Het team Communicatie & Participatie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het communicatiebeleid. Zij adviseert en ontwikkelt communicatiestrategieën en participatietrajecten voor het bestuur, het management en de overige medewerkers. Het team Communicatie & Participatie draagt proactief, strategisch en planmatig bij aan het realiseren van de doelstelling van het bestuur, de organisatie en projecten. Het team bestaat uit 13 collega's met adviseurs, webredacteuren, webcare en ondersteuning.

Zij is onderdeel van het domein Bedrijfsvoering & Dienstverlening. Dit domein zorgt er kortweg voor dat de gemeente werkt. Zij faciliteert, adviseert en controleert waar nodig de gemeentelijke organisatie en haar medewerkers, zodat zij hun werkzaamheden optimaal kunnen uitvoeren en de dienstverlening aan inwoners en ondernemers kunnen waarborgen.

Opdracht
*Een scan van de huidige interne communicatiemiddelen, kwantitatieve uitvraag laten doen bij de hele organisatie (of representatieve hoeveelheid) en kwantitatieve uitvraag bij cruciale interne klanten. Dit moet uitmonden in een communicatie-advies voor een verbeterde interne communicatie.

Intern communicatieadvies bij het project organisatieontwikkeling. Dit behelst een communicatieplan bij het meerjarenprogramma (extern bureau) en bij de uitvoering (programmamanager en gemeentesecretaris), zoals coördinatie aanpassing intranetstructuur aan nieuwe domeinen. Eventueel met beschikbaarheid voor andere communicatieprojecten.

Vereisten / knock-outcriteria
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van communicatie;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur op het gebied interne communicatie;
6. Minimaal een afgeronde WO bachelor opleiding op het gebied van communicatie
7 Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur op het gebied interne communicatie
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als communicatieadviseur bij een gemeentelijke organisatie 
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van communicatie plannen voor projecten op het gebied van organisatieontwikkeling

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
Verbindend, pro-actief, empathisch en doortastend.
Beschikking over een goede politiek bestuurlijke sensitiviteit;
Beschikking over uitstekende adviesvaardigheden op strategisch, tactisch en operationeel niveau;
Communicatiestrategieën kunnen opstellen, draagvlak creëren en (deels) uitvoeren;
Beschikking over een uitstekende schrijfvaardigheid en creatief kunnen meedenken over in te zetten middelen en activiteiten;
Beschikking over kennis op het gebied van online media en op de hoogte van de laatste communicatieontwikkelingen.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

StarApple

Rolomschrijving en taakafspraken

Let op! Deze rol is alleen beschikbaar voor detacheerders/leveranciers of voor ZZP'ers die op de payroll bij Starapple Interim komen.


Er worden geen tarieven afgeven, en er dient zo scherp mogelijk aangeboden te worden binnen de markt.
Daarnaast zijn de eisen Knock-out criteria, en worden profielen die hier niet aan voldoen direct terzijde gelegd door de klant, en heeft aanbieden zonder deze deze criteria geen zin. Bij twijfel over een eis vernemen we graag waar de twijfel in zit, per e-mail zodat we daarin kunnen adviseren.


Alle profielen worden proactief beoordeeld door ons, en bij voldoende profielen kunnen we de rol eerder sluiten/ in behandeling nemen. Wacht dus niet bij een goede fit tot het laatste moment voor de deadline, om te zorgen dat we het profiel meenemen.

__________________________________________________________________________________________

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 58.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Team Communicatie & Participatie
Het team Communicatie & Participatie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van het communicatiebeleid. Zij adviseert en ontwikkelt communicatiestrategieën en participatietrajecten voor het bestuur, het management en de overige medewerkers. Het team Communicatie & Participatie draagt proactief, strategisch en planmatig bij aan het realiseren van de doelstelling van het bestuur, de organisatie en projecten. Het team bestaat uit 13 collega's met adviseurs, webredacteuren, webcare en ondersteuning.

Zij is onderdeel van het domein Bedrijfsvoering & Dienstverlening. Dit domein zorgt er kortweg voor dat de gemeente werkt. Zij faciliteert, adviseert en controleert waar nodig de gemeentelijke organisatie en haar medewerkers, zodat zij hun werkzaamheden optimaal kunnen uitvoeren en de dienstverlening aan inwoners en ondernemers kunnen waarborgen.

Opdracht
*Een scan van de huidige interne communicatiemiddelen, kwantitatieve uitvraag laten doen bij de hele organisatie (of representatieve hoeveelheid) en kwantitatieve uitvraag bij cruciale interne klanten. Dit moet uitmonden in een communicatie-advies voor een verbeterde interne communicatie.

Intern communicatieadvies bij het project organisatieontwikkeling. Dit behelst een communicatieplan bij het meerjarenprogramma (extern bureau) en bij de uitvoering (programmamanager en gemeentesecretaris), zoals coördinatie aanpassing intranetstructuur aan nieuwe domeinen. Eventueel met beschikbaarheid voor andere communicatieprojecten.

Vereisten / knock-outcriteria
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
4. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van communicatie;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur op het gebied interne communicatie;
6. Minimaal een afgeronde WO bachelor opleiding op het gebied van communicatie
7 Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatie adviseur op het gebied interne communicatie
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als communicatieadviseur bij een gemeentelijke organisatie 
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van communicatie plannen voor projecten op het gebied van organisatieontwikkeling

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.

Competenties
Verbindend, pro-actief, empathisch en doortastend.
Beschikking over een goede politiek bestuurlijke sensitiviteit;
Beschikking over uitstekende adviesvaardigheden op strategisch, tactisch en operationeel niveau;
Communicatiestrategieën kunnen opstellen, draagvlak creëren en (deels) uitvoeren;
Beschikking over een uitstekende schrijfvaardigheid en creatief kunnen meedenken over in te zetten middelen en activiteiten;
Beschikking over kennis op het gebied van online media en op de hoogte van de laatste communicatieontwikkelingen.

De recruiter

Anne Lekkerkerker

HeadFirst

+31883218123

anne@stackops.nl

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.