Opdrachten
Info
Functie
Test SpecialistLocatie
Den HaagUren per week
36 uren per weekLooptijd
01.12.2024 - 30.05.2025Opdrachtnummer
229291Sluitingsdatum
We zijn op zoek naar een Test Specialist 3e lijn die breed ingezet kan worden binnen het Team RWO Operations team. De betreffende kandidaat moet minimaal voldoen aan de gestelde harde eisen zoals aangegeven om direct ingezet te kunnen worden op projecten en in de lijn. Daarbij dient de kandidaat onder zeer hoge druk kunnen presteren. De kandidaat moet in staat zijn parate kennis en ervaring direct toe te passen in de praktijk. Het wordt dan ook verwacht dat de kandidaat zelfstandig direct aan de slag kan gaan.
In deze rol ben je verantwoordelijk voor managen van verwachtingen richting de klanten m.b.t. testen.
Het managen van het beheer en bouw van de testomgeving op basis van Agile / SCRUM basis binnen de diverse DWR Rijkswerkplekomgeving (inclusief de achterliggende infrastructuur) in een grote klantomgevingen ca. 50.000 werkplekken & devices met expertise van Citrix, Ivanti Workspace manager en Automation Manager, SCCM en Microsoft applicaties (on premise & Cloud).
Taken:
• Je begrijpt de vereisten van de klant en bent instaat om een op maat gemaakte testoplossing te ontwerpen. Je zorgt ervoor dat de oplossing schaalbaar, veilig en kosteneffectief is.
• Verantwoordelijk voor het aansturen van het testproces en de live gang naar beheer om de efficiëntie te verbeteren en de tijd en kosten te verminderen, maar ook om de kwaliteit te verbeteren.
• Inrichten van het testproces om eventuele problemen of bottlenecks te identificeren en te verhelpen. Dit omvat het implementeren van verbeteringen en aanpassingen aan het testproces om de efficiëntie en kwaliteit te verbeteren.
• Regelmatig rapporteren over de voortgang en resultaten van test uitkomsten en documentatie bijhouden van processen en procedures voor toekomstige referentie.
• Je bent de sparringspartner voor de klant m.b.t. het testproces.
WERKOMGEVING
De drukke werkzaamheden van de huidige technisch tester voor zowel projecten als beheer maakt de inzet van een tester noodzakelijk. In goed overleg tussen de technisch tester en andere infrastructuur specialisten worden afspraken gemaakt voor verdeling van taken en verantwoordelijkheden.
DE AFDELING/ TEAM
De huidige afdeling RWO is bezig om te veranderen naar een DEV/OPS manier van werken. De technisch tester wordt binnen het RWO OPS team gepositioneerd. Afhankelijk van de taken waarvoor de technisch specialist wordt ingezet is hij verantwoording schuldig aan de coördinator/Team Manager RWO OPS.
SSC-ICT
Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.
Het ontstaan van SSC-ICT
Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.
Waar staan we nu?
SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:
- Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
- Justitie en Veiligheid
- Buitenlandse Zaken
- Infrastructuur en Waterstaat
- Sociale Zaken en Werkgelegenheid
- Volksgezondheid, Welzijn en Sport
- Financiën
ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.
Waar zijn we naar op weg?
SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.
Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.
"Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!"
Business Unit IT Standaard Services (BST)
Deze business unit heeft als hoofdtaak het leveren van diensten, die geen directe koppeling hebben met een uniek (primair) proces van afnemers en daarmee geschikt zijn voor standaardisatie. Deze diensten zijn daarmee ook geschikt om op uniforme wijze aan alle of meerdere afnemers te worden aangeboden.
Eisen
Wensen
Shared Service Center-ICT (SSC-ICT)
We zijn op zoek naar een Test Specialist 3e lijn die breed ingezet kan worden binnen het Team RWO Operations team. De betreffende kandidaat moet minimaal voldoen aan de gestelde harde eisen zoals aangegeven om direct ingezet te kunnen worden op projecten en in de lijn. Daarbij dient de kandidaat onder zeer hoge druk kunnen presteren. De kandidaat moet in staat zijn parate kennis en ervaring direct toe te passen in de praktijk. Het wordt dan ook verwacht dat de kandidaat zelfstandig direct aan de slag kan gaan.
In deze rol ben je verantwoordelijk voor managen van verwachtingen richting de klanten m.b.t. testen.
Het managen van het beheer en bouw van de testomgeving op basis van Agile / SCRUM basis binnen de diverse DWR Rijkswerkplekomgeving (inclusief de achterliggende infrastructuur) in een grote klantomgevingen ca. 50.000 werkplekken & devices met expertise van Citrix, Ivanti Workspace manager en Automation Manager, SCCM en Microsoft applicaties (on premise & Cloud).
Taken:
• Je begrijpt de vereisten van de klant en bent instaat om een op maat gemaakte testoplossing te ontwerpen. Je zorgt ervoor dat de oplossing schaalbaar, veilig en kosteneffectief is.
• Verantwoordelijk voor het aansturen van het testproces en de live gang naar beheer om de efficiëntie te verbeteren en de tijd en kosten te verminderen, maar ook om de kwaliteit te verbeteren.
• Inrichten van het testproces om eventuele problemen of bottlenecks te identificeren en te verhelpen. Dit omvat het implementeren van verbeteringen en aanpassingen aan het testproces om de efficiëntie en kwaliteit te verbeteren.
• Regelmatig rapporteren over de voortgang en resultaten van test uitkomsten en documentatie bijhouden van processen en procedures voor toekomstige referentie.
• Je bent de sparringspartner voor de klant m.b.t. het testproces.
WERKOMGEVING
De drukke werkzaamheden van de huidige technisch tester voor zowel projecten als beheer maakt de inzet van een tester noodzakelijk. In goed overleg tussen de technisch tester en andere infrastructuur specialisten worden afspraken gemaakt voor verdeling van taken en verantwoordelijkheden.
DE AFDELING/ TEAM
De huidige afdeling RWO is bezig om te veranderen naar een DEV/OPS manier van werken. De technisch tester wordt binnen het RWO OPS team gepositioneerd. Afhankelijk van de taken waarvoor de technisch specialist wordt ingezet is hij verantwoording schuldig aan de coördinator/Team Manager RWO OPS.
SSC-ICT
Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.
Het ontstaan van SSC-ICT
Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.
Waar staan we nu?
SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:
- Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
- Justitie en Veiligheid
- Buitenlandse Zaken
- Infrastructuur en Waterstaat
- Sociale Zaken en Werkgelegenheid
- Volksgezondheid, Welzijn en Sport
- Financiën
ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.
Waar zijn we naar op weg?
SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.
Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.
"Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!"
Business Unit IT Standaard Services (BST)
Deze business unit heeft als hoofdtaak het leveren van diensten, die geen directe koppeling hebben met een uniek (primair) proces van afnemers en daarmee geschikt zijn voor standaardisatie. Deze diensten zijn daarmee ook geschikt om op uniforme wijze aan alle of meerdere afnemers te worden aangeboden.
Eisen
Wensen
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.