Opdrachten

Shared Service Center-ICT (SSC-ICT) Technisch Projectleider

Technisch Projectleider

Info

Functie

Technisch Projectleider

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.10.2024 - 29.04.2025

Opdrachtnummer

214531

Sluitingsdatum

date-icon09.10.2024 clock-icon07:50
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

De coördinatie van multidisciplinaire maatwerk-klantverzoeken op het gebied van applicatieomgevingen en ICT-infrastructuur, en daarnaast als deelprojectleider een impactvolle bijdrage leveren aan grotere ICT-projecten. Dat is in het kort je uitdagende functie als technisch projectleider. Je bent de onmisbare spil in trajecten met directe impact op de kwaliteit van onze dienstverlening voor zeven ministeries.


Als technisch projectleider ben je de schakel tussen klanten, projectmanagers, relatiemanagers, architecten en specialisten. Daarbij werk je in de dagelijkse praktijk aan ongeveer tien maatwerk-klantverzoeken en twee projecten tegelijk, met een focus op het aansturen van trajecten voor het bouwen of aanpassen van applicatieomgevingen. Daarnaast heb je een coördinerende rol bij andere ICT-oplossingen zoals datakoppelingen, lifecycle-management, uitfaseringen, applicatie-updates en cloudintegraties. Een uitdagende, afwisselende en verantwoordelijke functie dus. 


Bij klantverzoeken ben je van begin tot eind de coördinator en het eerste aanspreekpunt voor de klant en onze organisatie. Je werkzaamheden beginnen bij het vertalen van de vraag van de klant, met vaak een functionele behoefte naar een technische oplossing die past binnen onze dienstverlening en kaders. Hiervoor organiseer je intakes en haal je informatie op bij specialisten en architecten. Vervolgens maak je een plan van aanpak, de technische tekening en een risico-impactanalyse. Je verdedigt jouw afgestemde plan en ontwerp in een change advisoryboard en verzorgt de input voor een offerte. Na akkoord van de klant ga je aan de slag met het verzoek.


Om het klantverzoek waaraan je werkt te realiseren, zijn veel verschillende handelingen en producten van technische teams nodig. Je stelt hiervoor zelf technische werkopdrachten op en maakt gebruik van een selfserviceportaal. Hiermee heb je toegang tot al onze standaardproducten. Op belangrijke momenten, zoals een livegang of migratie van een applicatie, zorg je ervoor dat de juiste resources beschikbaar zijn en dat er een plan voor rollback aanwezig is. 


In je brede functie als technisch projectleider heb je continu contact met veel verschillende mensen, zowel binnen als buiten onze organisatie. Daarbij is het belangrijk dat je aandacht houdt voor de menselijke kant van het werk. Je betrekt collega’s bij trajecten en brengt hierbij het belang van de klant zo goed mogelijk over. Je creëert een omgeving waarin de specialisten zo optimaal mogelijk hun werk kunnen doen en motiveert hen met een positieve instelling. Soms moet je ook ingrijpen door collega’s ergens op aan te spreken, of te stimuleren om gemaakte afspraken op tijd na te komen.


Je gaat als technisch projectleider aan de slag in ons team Specialisaties. Het team is onderdeel van de afdeling Projecten en Specialisaties binnen de Business Unit IT Applicatie Services. Samen met zo’n 28 collega’s – technisch projectleiders, solutionarchitecten en security-adviseurs – werk je voornamelijk aan maatwerk-klantverzoeken en projecten. Ons team is verdeeld over drie clusters die zich elk focussen op opdrachten voor een vast aantal ministeries. Binnen ieder cluster zorgt een coördinator voor de werkverdeling.


In ons team nemen we allemaal zelfstandig de verantwoordelijkheid voor eigen projecten, maar werken we wel op een hechte en informele manier samen. Dat doen we deels vanuit huis. Een dag in de week hebben we een gezamenlijke werkdag op kantoor. 

Regelmatig sparren we met elkaar over de aanpak van zaken en één keer per maand bespreken we bijzonderheden, werkwijzen en nieuws in ons teamoverleg. In de wekelijkse clusteroverleggen zorgen we voor goede onderlinge afstemming over de werkzaamheden en helpen we elkaar met vraagstukken. Het mooie is dat je bij ons veel samenwerkt met specialisten van andere teams en business units. Sta dus niet raar te kijken als collega’s van andere teams je uitnodigen voor een lunchwandeling of borrel.


SSC-ICT

Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.

Het ontstaan van SSC-ICT

Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.

Waar staan we nu?

SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:

- Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties


- Justitie en Veiligheid


- Buitenlandse Zaken


- Infrastructuur en Waterstaat


- Sociale Zaken en Werkgelegenheid


- Volksgezondheid, Welzijn en Sport


- Financiën


ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.

Waar zijn we naar op weg?

SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.

Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.



"Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!"

SSC-ICT

Business Unit IT Applicatie Services (BAS) 


Deze business unit heeft als hoofdtaak het leveren van diensten die voorzien in de unieke behoefte van één of enkele afnemers. Dergelijke diensten zijn veelal gerelateerd aan één specifiek primair proces van die afnemer en kennen daarmee een beperkt potentieel om bij meerdere afnemers aangeboden te worden.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een coördinerende functie waarbij je technische ICT-werkzaamheden en specialisten hebt aangestuurd.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in complexe Enterprise ICT omgevingen.

Wensen

  • Ervaring met ICT-infrastructuur (servers, databases, netwerken, packages, opslag en werkplek).
  • Kandidaat past binnen de organisatie.
  • Èrvaring met het aansturen van technische specialisten.
  • Ervaring met het omzetten van functionele behoeften van de klant in een technische oplossing.
  • Ervaring met voortgangsbewaking en of projectplanningen.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Shared Service Center-ICT (SSC-ICT)

Rolomschrijving en taakafspraken

De coördinatie van multidisciplinaire maatwerk-klantverzoeken op het gebied van applicatieomgevingen en ICT-infrastructuur, en daarnaast als deelprojectleider een impactvolle bijdrage leveren aan grotere ICT-projecten. Dat is in het kort je uitdagende functie als technisch projectleider. Je bent de onmisbare spil in trajecten met directe impact op de kwaliteit van onze dienstverlening voor zeven ministeries.


Als technisch projectleider ben je de schakel tussen klanten, projectmanagers, relatiemanagers, architecten en specialisten. Daarbij werk je in de dagelijkse praktijk aan ongeveer tien maatwerk-klantverzoeken en twee projecten tegelijk, met een focus op het aansturen van trajecten voor het bouwen of aanpassen van applicatieomgevingen. Daarnaast heb je een coördinerende rol bij andere ICT-oplossingen zoals datakoppelingen, lifecycle-management, uitfaseringen, applicatie-updates en cloudintegraties. Een uitdagende, afwisselende en verantwoordelijke functie dus. 


Bij klantverzoeken ben je van begin tot eind de coördinator en het eerste aanspreekpunt voor de klant en onze organisatie. Je werkzaamheden beginnen bij het vertalen van de vraag van de klant, met vaak een functionele behoefte naar een technische oplossing die past binnen onze dienstverlening en kaders. Hiervoor organiseer je intakes en haal je informatie op bij specialisten en architecten. Vervolgens maak je een plan van aanpak, de technische tekening en een risico-impactanalyse. Je verdedigt jouw afgestemde plan en ontwerp in een change advisoryboard en verzorgt de input voor een offerte. Na akkoord van de klant ga je aan de slag met het verzoek.


Om het klantverzoek waaraan je werkt te realiseren, zijn veel verschillende handelingen en producten van technische teams nodig. Je stelt hiervoor zelf technische werkopdrachten op en maakt gebruik van een selfserviceportaal. Hiermee heb je toegang tot al onze standaardproducten. Op belangrijke momenten, zoals een livegang of migratie van een applicatie, zorg je ervoor dat de juiste resources beschikbaar zijn en dat er een plan voor rollback aanwezig is. 


In je brede functie als technisch projectleider heb je continu contact met veel verschillende mensen, zowel binnen als buiten onze organisatie. Daarbij is het belangrijk dat je aandacht houdt voor de menselijke kant van het werk. Je betrekt collega’s bij trajecten en brengt hierbij het belang van de klant zo goed mogelijk over. Je creëert een omgeving waarin de specialisten zo optimaal mogelijk hun werk kunnen doen en motiveert hen met een positieve instelling. Soms moet je ook ingrijpen door collega’s ergens op aan te spreken, of te stimuleren om gemaakte afspraken op tijd na te komen.


Je gaat als technisch projectleider aan de slag in ons team Specialisaties. Het team is onderdeel van de afdeling Projecten en Specialisaties binnen de Business Unit IT Applicatie Services. Samen met zo’n 28 collega’s – technisch projectleiders, solutionarchitecten en security-adviseurs – werk je voornamelijk aan maatwerk-klantverzoeken en projecten. Ons team is verdeeld over drie clusters die zich elk focussen op opdrachten voor een vast aantal ministeries. Binnen ieder cluster zorgt een coördinator voor de werkverdeling.


In ons team nemen we allemaal zelfstandig de verantwoordelijkheid voor eigen projecten, maar werken we wel op een hechte en informele manier samen. Dat doen we deels vanuit huis. Een dag in de week hebben we een gezamenlijke werkdag op kantoor. 

Regelmatig sparren we met elkaar over de aanpak van zaken en één keer per maand bespreken we bijzonderheden, werkwijzen en nieuws in ons teamoverleg. In de wekelijkse clusteroverleggen zorgen we voor goede onderlinge afstemming over de werkzaamheden en helpen we elkaar met vraagstukken. Het mooie is dat je bij ons veel samenwerkt met specialisten van andere teams en business units. Sta dus niet raar te kijken als collega’s van andere teams je uitnodigen voor een lunchwandeling of borrel.


SSC-ICT

Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.

Het ontstaan van SSC-ICT

Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.

Waar staan we nu?

SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:

- Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties


- Justitie en Veiligheid


- Buitenlandse Zaken


- Infrastructuur en Waterstaat


- Sociale Zaken en Werkgelegenheid


- Volksgezondheid, Welzijn en Sport


- Financiën


ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.

Waar zijn we naar op weg?

SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.

Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.



"Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!"

SSC-ICT

Business Unit IT Applicatie Services (BAS) 


Deze business unit heeft als hoofdtaak het leveren van diensten die voorzien in de unieke behoefte van één of enkele afnemers. Dergelijke diensten zijn veelal gerelateerd aan één specifiek primair proces van die afnemer en kennen daarmee een beperkt potentieel om bij meerdere afnemers aangeboden te worden.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een coördinerende functie waarbij je technische ICT-werkzaamheden en specialisten hebt aangestuurd.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in complexe Enterprise ICT omgevingen.

Wensen

  • Ervaring met ICT-infrastructuur (servers, databases, netwerken, packages, opslag en werkplek).
  • Kandidaat past binnen de organisatie.
  • Èrvaring met het aansturen van technische specialisten.
  • Ervaring met het omzetten van functionele behoeften van de klant in een technische oplossing.
  • Ervaring met voortgangsbewaking en of projectplanningen.

De recruiter

Daphne Most

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.