Opdrachten

Shared Service Center-ICT (SSC-ICT) Senior Solution Architect

Senior Solution Architect

Info

Functie

Senior Solution Architect

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

02.02.2025 - 30.07.2025

Opdrachtnummer

220726

Sluitingsdatum

date-icon06.01.2025 clock-icon10:23
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

De ECM Senior Solution Architect is verantwoordelijk voor het ontwerpen en implementeren van robuuste en schaalbare ECM-diensten en producten binnen de Shared Service Center ICT (SSC-ICT). Deze rol vereist een diepgaande technische kennis van ECM-tools en -technieken, evenals sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden. De ECM Solution Architect werkt nauw samen met verschillende belanghebbenden om ervoor te zorgen dat de ECM-diensten en producten voldoen aan de bedrijfsdoelstellingen en efficiëntieverbeteringen opleveren.
Team Enterprise Content Management (ECM):
Je maakt deel uit van het ECM team. Team Enterprise Content Management is verantwoordelijk voor het beheer en de doorontwikkeling van een uitgebreid en divers portfolio van overheidsapplicaties, waaronder de Rijksbrede Voorzieningen Rijksportaal, RijksAlert, RijksAdresgids, RijksDirectory en de Samenwerkingsfunctonaliteit, alsmede specifieke diensten als het Big Data Analytics Platform (Zoek en Vind), Kofax RPI, Gekwalificeerde Elektronische Handtekening (GEH) en Elektronisch Logboek (obv Sharepoint). Met het ontwikkelen van nieuwe dienstverlening gebaseerd op UiPath-robotics, beogen we een belangrijke bijdrage te leveren aan het implementeren van efficiëntere processen en het verbeteren van de kwaliteit.
De ECM Solution Architect ontwikkelt de technische elementen van de roadmap en vertaalt klanten wensen naar diensten en producten binnen het platform. Het wegnemen van blokkades voor ontwikkelaars en interne en externe klanten is een belangrijk onderdeel van het werk van de solution architect.
De ECM Solution Architect draagt actief bij aan het formuleren van governance en beleid, roadmap en richtlijnen rondom gebruik van herbruikbare componenten en beheerst alle ins en outs van het ECM platform. Tevens heeft de Solution Architect een scherp oog voor en begrip van de context waarbinnen het ECM platform draait en aan welke eisen het platform dient te voldoen om veilig, stabiel en betrouwbaar te functioneren.



SSC-ICT
Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.

Het ontstaan van SSC-ICT
Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.

Waar staan we nu?
SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:

- Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
- Justitie en Veiligheid
- Buitenlandse Zaken
- Infrastructuur en Waterstaat
- Sociale Zaken en Werkgelegenheid
- Volksgezondheid, Welzijn en Sport
- Financiën
ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.

Waar zijn we naar op weg?
SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.

Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.

"Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!"

SSC-ICT

Business Unit IT Applicatie Services (BAS) 
Deze business unit heeft als hoofdtaak het leveren van diensten die voorzien in de unieke behoefte van één of enkele afnemers. Dergelijke diensten zijn veelal gerelateerd aan één specifiek primair proces van die afnemer en kennen daarmee een beperkt potentieel om bij meerdere afnemers aangeboden te worden.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als Senior Solution Architect.
  • Minimaal in het bezit van een HBO Bachelor diploma

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Shared Service Center-ICT (SSC-ICT)

Rolomschrijving en taakafspraken

De ECM Senior Solution Architect is verantwoordelijk voor het ontwerpen en implementeren van robuuste en schaalbare ECM-diensten en producten binnen de Shared Service Center ICT (SSC-ICT). Deze rol vereist een diepgaande technische kennis van ECM-tools en -technieken, evenals sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden. De ECM Solution Architect werkt nauw samen met verschillende belanghebbenden om ervoor te zorgen dat de ECM-diensten en producten voldoen aan de bedrijfsdoelstellingen en efficiëntieverbeteringen opleveren.
Team Enterprise Content Management (ECM):
Je maakt deel uit van het ECM team. Team Enterprise Content Management is verantwoordelijk voor het beheer en de doorontwikkeling van een uitgebreid en divers portfolio van overheidsapplicaties, waaronder de Rijksbrede Voorzieningen Rijksportaal, RijksAlert, RijksAdresgids, RijksDirectory en de Samenwerkingsfunctonaliteit, alsmede specifieke diensten als het Big Data Analytics Platform (Zoek en Vind), Kofax RPI, Gekwalificeerde Elektronische Handtekening (GEH) en Elektronisch Logboek (obv Sharepoint). Met het ontwikkelen van nieuwe dienstverlening gebaseerd op UiPath-robotics, beogen we een belangrijke bijdrage te leveren aan het implementeren van efficiëntere processen en het verbeteren van de kwaliteit.
De ECM Solution Architect ontwikkelt de technische elementen van de roadmap en vertaalt klanten wensen naar diensten en producten binnen het platform. Het wegnemen van blokkades voor ontwikkelaars en interne en externe klanten is een belangrijk onderdeel van het werk van de solution architect.
De ECM Solution Architect draagt actief bij aan het formuleren van governance en beleid, roadmap en richtlijnen rondom gebruik van herbruikbare componenten en beheerst alle ins en outs van het ECM platform. Tevens heeft de Solution Architect een scherp oog voor en begrip van de context waarbinnen het ECM platform draait en aan welke eisen het platform dient te voldoen om veilig, stabiel en betrouwbaar te functioneren.



SSC-ICT
Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.

Het ontstaan van SSC-ICT
Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.

Waar staan we nu?
SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:

- Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
- Justitie en Veiligheid
- Buitenlandse Zaken
- Infrastructuur en Waterstaat
- Sociale Zaken en Werkgelegenheid
- Volksgezondheid, Welzijn en Sport
- Financiën
ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.

Waar zijn we naar op weg?
SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.

Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.

"Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!"

SSC-ICT

Business Unit IT Applicatie Services (BAS) 
Deze business unit heeft als hoofdtaak het leveren van diensten die voorzien in de unieke behoefte van één of enkele afnemers. Dergelijke diensten zijn veelal gerelateerd aan één specifiek primair proces van die afnemer en kennen daarmee een beperkt potentieel om bij meerdere afnemers aangeboden te worden.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar werkervaring als Senior Solution Architect.
  • Minimaal in het bezit van een HBO Bachelor diploma

De recruiter

Daphne Most

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.