Opdrachten

Shared Service Center-ICT (SSC-ICT) Senior Beheerder FileNet

Senior Beheerder FileNet

Info

Functie

Senior Beheerder FileNet

Locatie

Den Haag

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

31.10.2024 - 30.12.2024

Opdrachtnummer

214528

Sluitingsdatum

date-icon08.10.2024 clock-icon07:28
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Als beheerder bij het FileNet PaaS team houd je je bezig met de zaken als het uitvoeren van FileNet gerelateerde software installaties, het schrijven en onderhouden van Python en Powershell scripts voor het automatiseren van die installatie werkzaamheden. Je bent de schakel tussen de DevOps-teams en Infra-afdelingen binnen de organisatie, je kunt meedenken over zaken als Active Directory, MSSQL, Loadbalancing, server en netwerkbeheer. Je staat je collega's bij met raad en daad met betrekking tot FileNet. Je werkt met een Agile mindset volgende de SCRUM Methode.


Je maakt onderdeel uit van het FileNet PaaS team. Dit team levert een standaard document management platform op basis van IBM FileNet. Wij leveren dit platform aan 3 DevOps teams die hier bovenop maatwerk document management systemen leveren voor meerdere ministeries. Naast het reguliere beheer op dit standaard platform leveren wij nieuwe FileNet omgevingen, installatiescripts t.b.v. patches en updates, en technische ondersteuning bij specialistische vragen en complexe problemen van de DevOps teams. Ook werken we mee in projecten zoals E-mail archivering, migratie naar Docker continers en diverse content migraties.

SSC-ICT

Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.

Het ontstaan van SSC-ICT

Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.

Waar staan we nu?

SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:

- Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties


- Justitie en Veiligheid


- Buitenlandse Zaken


- Infrastructuur en Waterstaat


- Sociale Zaken en Werkgelegenheid


- Volksgezondheid, Welzijn en Sport


- Financiën


ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.

Waar zijn we naar op weg?

SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.


Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.


"Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!"

SSC-ICT


Business Unit IT Applicatie Services (BAS) 


Deze business unit heeft als hoofdtaak het leveren van diensten die voorzien in de unieke behoefte van één of enkele afnemers. Dergelijke diensten zijn veelal gerelateerd aan één specifiek primair proces van die afnemer en kennen daarmee een beperkt potentieel om bij meerdere afnemers aangeboden te worden.

Eisen

  • Ervaring met FileNet P8

Wensen

  • Kennis en of ervaring met IBM Business Automation Workflow
  • Kennis van (Red Hat) OpenShift.
  • Ervaring met databases zoals MSSQL server, Oracle
  • Ervaring met JMS queues (bij voorkeur toegepast in koppelvlakken ten behoeve van datamigraties)
  • Kandidaat past binnen de organisatie.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Shared Service Center-ICT (SSC-ICT)

Rolomschrijving en taakafspraken

Als beheerder bij het FileNet PaaS team houd je je bezig met de zaken als het uitvoeren van FileNet gerelateerde software installaties, het schrijven en onderhouden van Python en Powershell scripts voor het automatiseren van die installatie werkzaamheden. Je bent de schakel tussen de DevOps-teams en Infra-afdelingen binnen de organisatie, je kunt meedenken over zaken als Active Directory, MSSQL, Loadbalancing, server en netwerkbeheer. Je staat je collega's bij met raad en daad met betrekking tot FileNet. Je werkt met een Agile mindset volgende de SCRUM Methode.


Je maakt onderdeel uit van het FileNet PaaS team. Dit team levert een standaard document management platform op basis van IBM FileNet. Wij leveren dit platform aan 3 DevOps teams die hier bovenop maatwerk document management systemen leveren voor meerdere ministeries. Naast het reguliere beheer op dit standaard platform leveren wij nieuwe FileNet omgevingen, installatiescripts t.b.v. patches en updates, en technische ondersteuning bij specialistische vragen en complexe problemen van de DevOps teams. Ook werken we mee in projecten zoals E-mail archivering, migratie naar Docker continers en diverse content migraties.

SSC-ICT

Om onze ministeries goed te blijven bedienen, willen we ons verder ontwikkelen. Dat doen we in interactie met onze klanten, de ministeries. Want wij zijn ICT-dienstverlener van en voor het Rijk, en zijn trots op onze publieke taak en de grootschalige projecten die ertoe doen.

Het ontstaan van SSC-ICT

Aan het begin van dit millennium verzorgden alle ministeries zelf – en onafhankelijk van elkaar – de ICT-werkplekken voor hun ambtenaren. Om voor deze dienstverlening één efficiënte en uniforme lijn te creëren hebben de verschillende ICT-organisaties hun werkzaamheden gebundeld. Door de jaren heen zijn er verschillende samenstellingen en benamingen geweest, maar sinds 2014 is SSC-ICT een feit.

Waar staan we nu?

SSC-ICT is uitgegroeid tot een organisatie van circa 1.200 medewerkers en draagt bij aan een eigentijdse rijksdienst met veilige, flexibele en slagvaardige ICT-diensten. Wij verlenen deze diensten aan de volgende ministeries:

- Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties


- Justitie en Veiligheid


- Buitenlandse Zaken


- Infrastructuur en Waterstaat


- Sociale Zaken en Werkgelegenheid


- Volksgezondheid, Welzijn en Sport


- Financiën


ICT moet er altijd zijn en is in toenemende mate cruciaal voor de primaire processen van deze ministeries. Onze rijkscollega’s werken op verschillende locaties en apparaten: via desktop en laptop, maar ook op tablet en smartphone. Snelheid en flexibiliteit worden steeds belangrijker. De ICT verzorgen voor én met het Rijk is een uitdagende taak. Het werkveld is divers en de veiligheidseisen zijn hoog.

Waar zijn we naar op weg?

SSC-ICT groeit naar één organisatie met één gezicht. We blijven werken aan een transparante werkwijze en optimale dienstverlening: standaard waar het kan, maatwerk waar het moet. De ministeries vertrouwen hierbij op onze veilige, betrouwbare ICT-diensten die altijd beschikbaar zijn.


Het doel: stabiele ICT-diensten leveren in een snel veranderende digitale wereld.


"Dit doen wij door samen te werken, te leren van elkaar, de beleving van gebruikers centraal te stellen, en vooral door plezier te hebben in ons werk!"

SSC-ICT


Business Unit IT Applicatie Services (BAS) 


Deze business unit heeft als hoofdtaak het leveren van diensten die voorzien in de unieke behoefte van één of enkele afnemers. Dergelijke diensten zijn veelal gerelateerd aan één specifiek primair proces van die afnemer en kennen daarmee een beperkt potentieel om bij meerdere afnemers aangeboden te worden.

Eisen

  • Ervaring met FileNet P8

Wensen

  • Kennis en of ervaring met IBM Business Automation Workflow
  • Kennis van (Red Hat) OpenShift.
  • Ervaring met databases zoals MSSQL server, Oracle
  • Ervaring met JMS queues (bij voorkeur toegepast in koppelvlakken ten behoeve van datamigraties)
  • Kandidaat past binnen de organisatie.

De recruiter

Daphne Most

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.