Opdrachten
Info
Functie
Informatie AnalistLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
31.12.2024 - 30.12.2025Opdrachtnummer
216700Sluitingsdatum
12.11.2024 15:06Opdrachtgever
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en bestaat uit zeven landelijke en zeven regionale organisatieonderdelen. Al meer dan 200 jaar werken we dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. We beheren en ontwikkelen
de rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat
Opdrachtomschrijving:
5 regionale verkeerscentrales en een landelijk verkeerscentrum die verbonden zijn met onder andere 5.500 portalen, 16.000 signaalgevers en 3.000 camera’s, aangestuurd door een veelvoud aan ICT systemen. Het verkeersmanagement van Rijkswaterstaat is complex.
Via het programma CHARM ontwikkelen we voor de dienst Verkeer – en Watermanagement van Rijkswaterstaat een nieuw ICT-platform dat ons
verkeersmanagement efficiënter, flexibeler en goedkoper maakt: DYNAC. Deze systeemverandering vraagt ook om een vertaling van huidige werkprocessen en een implementatie van huidige in te zetten verkeersmaatregelen in DYNAC.
Het project CHARM-IWB heeft als taak de organisatie van Rijkswaterstaat er voor klaar te maken zodat medewerkers in de verkeerscentrales met DYNAC kunnen werken en dat werkprocessen zijn aangepast op een landelijke uniforme werkwijze.
Samen met een Business Analist/Architect, landelijk en regionaal opererende operationeel verkeerskundigen en de leverancier van DYNAC om de huidige set van verkeerskundige services & maatregelen, regelscenario’s, omleidingsroutes, calamiteitenscenario’s op een efficiënte, landelijk uniforme wijze te vertalen en te implementeren voor gebruik in DYNAC. Daarnaast draag je bij aan kennisontwikkeling en –borging, verbetering binnen RWS.
Tot je taken behoort:
• Structureren en vastleggen van de door en met de Business Architect ontwikkelde werkprocessen(componenten) en gekoppelde bedrijfsregels middels een systeemonafhankelijk, landelijk uniform en wendbaar informatie/functie-model met begrippen en definities. Dit is op te stellen op basis van beleidsregels op
netwerkmanagement niveau, kennis/ervaring in de huidige systemen (als MM, CDMS en later MTM), kennisdragers binnen RWS, mogelijkheden van Dynac (in
ontwikkeling) en ‘open talen en werkwijzen’ (voor Busines Rule Management en Business Proces Management)
• Adviseren over het al dan niet (semi) geautomatiseerd laten verlopen in DYNAC van werkprocessen en bedrijfsregels;
• Ondersteuning bij de implementatie van de werkprocessen en bedrijfsregels mbv Dynac. Eventueel helpen bijstellen en documenteren/verwerken van wijzigingen en issues/ leerpunten
• Mee helpen ontwikkelen van een aanpak en werkwijze om onderhoud en beheer van werkprocessen en bedrijfsregels mogelijk te maken, bezien vanuit een
leidraad/UPP ‘Opstellen regelstrategie’, ‘Opstellen/wijzigen regelscenario’s ca’.
Je wordt landelijk ingezet bij alle regionale verkeerscentrales (Velsen, Utrecht, Wolfheze, Rhoon, Helmond) en verkeerscentrum Nederland (Utrecht) al naar gelang de behoefte binnen CHARM-IWB en de uitrol van het nieuwe systeem over de centrales.
Eisen
Uitsluitend Nederlandstalige cv’s met een max van 5 pagina’s kunnen meegenomen worden in de selectie
Uitsluitend aanbiedingen voorzien van een volledig ingevuld aanbiedingsdocument, met alle eisen en wensen uitgelegd voor een grotere slagingskans, nemen we mee in de selectie.
Wensen
Aanvullende Informatie
Aanbiedingen kunnen alleen gedaan worden via onze portal Select, anders kunnen we deze helaas niet in behandeling nemen. Mocht je hulp hierbij nodig hebben dan kan je contact opnemen met onze afdeling support. Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Rijkswaterstaat (RWS)
Opdrachtgever
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en bestaat uit zeven landelijke en zeven regionale organisatieonderdelen. Al meer dan 200 jaar werken we dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. We beheren en ontwikkelen
de rijkswegen, -vaarwegen en -wateren en zetten in op een duurzame leefomgeving. Samen met anderen werken we aan een land dat beschermd is tegen overstromingen. Waar voldoende groen is, en voldoende en schoon water. En waar je vlot en veilig van A naar B kunt. Samenwerken aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland. Dat is Rijkswaterstaat
Opdrachtomschrijving:
5 regionale verkeerscentrales en een landelijk verkeerscentrum die verbonden zijn met onder andere 5.500 portalen, 16.000 signaalgevers en 3.000 camera’s, aangestuurd door een veelvoud aan ICT systemen. Het verkeersmanagement van Rijkswaterstaat is complex.
Via het programma CHARM ontwikkelen we voor de dienst Verkeer – en Watermanagement van Rijkswaterstaat een nieuw ICT-platform dat ons
verkeersmanagement efficiënter, flexibeler en goedkoper maakt: DYNAC. Deze systeemverandering vraagt ook om een vertaling van huidige werkprocessen en een implementatie van huidige in te zetten verkeersmaatregelen in DYNAC.
Het project CHARM-IWB heeft als taak de organisatie van Rijkswaterstaat er voor klaar te maken zodat medewerkers in de verkeerscentrales met DYNAC kunnen werken en dat werkprocessen zijn aangepast op een landelijke uniforme werkwijze.
Samen met een Business Analist/Architect, landelijk en regionaal opererende operationeel verkeerskundigen en de leverancier van DYNAC om de huidige set van verkeerskundige services & maatregelen, regelscenario’s, omleidingsroutes, calamiteitenscenario’s op een efficiënte, landelijk uniforme wijze te vertalen en te implementeren voor gebruik in DYNAC. Daarnaast draag je bij aan kennisontwikkeling en –borging, verbetering binnen RWS.
Tot je taken behoort:
• Structureren en vastleggen van de door en met de Business Architect ontwikkelde werkprocessen(componenten) en gekoppelde bedrijfsregels middels een systeemonafhankelijk, landelijk uniform en wendbaar informatie/functie-model met begrippen en definities. Dit is op te stellen op basis van beleidsregels op
netwerkmanagement niveau, kennis/ervaring in de huidige systemen (als MM, CDMS en later MTM), kennisdragers binnen RWS, mogelijkheden van Dynac (in
ontwikkeling) en ‘open talen en werkwijzen’ (voor Busines Rule Management en Business Proces Management)
• Adviseren over het al dan niet (semi) geautomatiseerd laten verlopen in DYNAC van werkprocessen en bedrijfsregels;
• Ondersteuning bij de implementatie van de werkprocessen en bedrijfsregels mbv Dynac. Eventueel helpen bijstellen en documenteren/verwerken van wijzigingen en issues/ leerpunten
• Mee helpen ontwikkelen van een aanpak en werkwijze om onderhoud en beheer van werkprocessen en bedrijfsregels mogelijk te maken, bezien vanuit een
leidraad/UPP ‘Opstellen regelstrategie’, ‘Opstellen/wijzigen regelscenario’s ca’.
Je wordt landelijk ingezet bij alle regionale verkeerscentrales (Velsen, Utrecht, Wolfheze, Rhoon, Helmond) en verkeerscentrum Nederland (Utrecht) al naar gelang de behoefte binnen CHARM-IWB en de uitrol van het nieuwe systeem over de centrales.
Eisen
Uitsluitend Nederlandstalige cv’s met een max van 5 pagina’s kunnen meegenomen worden in de selectie
Uitsluitend aanbiedingen voorzien van een volledig ingevuld aanbiedingsdocument, met alle eisen en wensen uitgelegd voor een grotere slagingskans, nemen we mee in de selectie.
Wensen
Aanvullende Informatie
Aanbiedingen kunnen alleen gedaan worden via onze portal Select, anders kunnen we deze helaas niet in behandeling nemen. Mocht je hulp hierbij nodig hebben dan kan je contact opnemen met onze afdeling support. Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.