Opdrachten

Rabobank Consultant Data & Inzichten marketing

Consultant Data & Inzichten marketing

Info

Functie

Consultant Data & Inzichten marketing

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

15.04.2025 - 30.05.2026

Opdrachtnummer

232961

Sluitingsdatum

date-icon23.04.2025 clock-icon15:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

* 1 FTE
* Geschikt voor ZZP
* Circa 20 uur per week (in overleg) met opleverdatum: eind kwartaal 1, 2026.
* Hybride - vanuit huis en Utrecht (afstemming via intake)

In de afgelopen maanden zijn binnen een strategisch project voor de zakelijke markt diverse initiatieven ondernomen om onze propositie te verbeteren, meer bezoekers naar onze website te trekken en de klantreis te optimaliseren. In hoog tempo zijn in een multifunctionele samenstelling initiatieven ontplooid, waarbij het meten van de effecten van deze initiatieven steeds belangrijker is geworden.

Door ontwikkelingen in het marketing-, data- en technische landschap, moeten we als projectteam een optimaliseringsslag maken in: Meetbaarheid van Online (Marketing) Performance

De opdracht en gevraagde resultaten:
Verantwoordelijk zijn voor het verbeteren van meetplannen, het oplossen van meetissues, het uitvoeren van audits, het herijken van targets, het opzetten van meetplannen voor samenwerkingen, en het borgen van optimalisatieprocessen. Gewenst resultaat: Op de einddatum moeten we een volledig geoptimaliseerd en meetbaar systeem hebben voor online performance, met verbeterde meetplannen, effectieve monitoring en bijsturing, en geïntegreerde dashboards en rapportages.

Vereiste kennis, vaardigheden en expertise
We zoeken een specialist die zelfstandig de vertaalslag kan maken van marketing naar data en IT. Iemand die bekend is met de afhankelijkheden binnen marketing richting stakeholders en deze goed kan managen. Deze specifieke kennis is niet standaard ingebed in een marketingrol bij Rabobank of andere rollen in de organisatie daarom zoeken we een specialist die het voortouw kan nemen in deze optimaliseringsslag. Verbeteren van meetplannen:Diepgaande kennis van het samenwerken met IT-teams om de output voor marketing te verbeteren. Expertise in het ontwikkelen en optimaliseren van meetplannen.

Oplossingen voor meetissues:
Vaardigheid in het identificeren en oplossen van meetproblemen binnen het technische domein. Ervaring met het implementeren van technische oplossingen voor meetproblemen. Monitoring en Bijsturing van Online Performance:Ervaring met het uitvoeren van audits op de werkwijze van monitoring- en bijsturingsstrategieën. Vaardigheid in het herijken van targets op basis van inzichten uit interne en externe bronnen, zoals kanaalattributie. Expertise in het opzetten van meetplannen voor samenwerkingen en affiliates. Kennis van het borgen van optimalisatieprocessen, inclusief het monitoren van zowel de uitvoering als het effect op de cijfers. Dashboarding en Rapportages:Vaardigheid in het verbeteren van rapportages op basis van webanalytics. Ervaring met het doorgronden en integreren van nieuw beschikbare dashboards in de werkzaamheden van projectteams.

Selectiecriteria
Gezien het strategische belang van dit traject en de hoge instapeisen, beoordelen we kandidaten op: Snelheid van begrip: Het vermogen om ons vraagstuk snel te begrijpen en in te stappen. Begrijpen van de uitdagingen binnen de bancaire wereld. Zelfstandig werk kunnen uitvoeren. Kwaliteit van antwoorden: Het vermogen om belangrijke vragen met hoge kwaliteit te beantwoorden. Expertiseniveau: Aanvullen van de expertise van het interne team. Strategische gesprekspartner: Het vermogen om op te treden als strategische gesprekspartner en interne belanghebbenden op één lijn te brengen.

Bekend met tools:
Ervaring met tools zoals Piano Analytics en PowerBI. Startmoment: Mei 2025. Tijdsinvestering:

",,"In de afgelopen maanden zijn binnen een strategisch project voor de zakelijke markt diverse initiatieven ondernomen om onze propositie te verbeteren, meer bezoekers naar onze website te trekken en de klantreis te optimaliseren. In hoog tempo zijn in een multifunctionele samenstelling initiatieven ontplooid, waarbij het meten van de effecten van deze initiatieven steeds belangrijker is geworden. Door ontwikkelingen in het marketing-, data- en technische landschap, moeten we als projectteam een optimaliseringsslag maken in: Meetbaarheid van Online (Marketing) Performance

Salarisschaal: FBM10RG000RG

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Rabobank

Rolomschrijving en taakafspraken

* 1 FTE
* Geschikt voor ZZP
* Circa 20 uur per week (in overleg) met opleverdatum: eind kwartaal 1, 2026.
* Hybride - vanuit huis en Utrecht (afstemming via intake)

In de afgelopen maanden zijn binnen een strategisch project voor de zakelijke markt diverse initiatieven ondernomen om onze propositie te verbeteren, meer bezoekers naar onze website te trekken en de klantreis te optimaliseren. In hoog tempo zijn in een multifunctionele samenstelling initiatieven ontplooid, waarbij het meten van de effecten van deze initiatieven steeds belangrijker is geworden.

Door ontwikkelingen in het marketing-, data- en technische landschap, moeten we als projectteam een optimaliseringsslag maken in: Meetbaarheid van Online (Marketing) Performance

De opdracht en gevraagde resultaten:
Verantwoordelijk zijn voor het verbeteren van meetplannen, het oplossen van meetissues, het uitvoeren van audits, het herijken van targets, het opzetten van meetplannen voor samenwerkingen, en het borgen van optimalisatieprocessen. Gewenst resultaat: Op de einddatum moeten we een volledig geoptimaliseerd en meetbaar systeem hebben voor online performance, met verbeterde meetplannen, effectieve monitoring en bijsturing, en geïntegreerde dashboards en rapportages.

Vereiste kennis, vaardigheden en expertise
We zoeken een specialist die zelfstandig de vertaalslag kan maken van marketing naar data en IT. Iemand die bekend is met de afhankelijkheden binnen marketing richting stakeholders en deze goed kan managen. Deze specifieke kennis is niet standaard ingebed in een marketingrol bij Rabobank of andere rollen in de organisatie daarom zoeken we een specialist die het voortouw kan nemen in deze optimaliseringsslag. Verbeteren van meetplannen:Diepgaande kennis van het samenwerken met IT-teams om de output voor marketing te verbeteren. Expertise in het ontwikkelen en optimaliseren van meetplannen.

Oplossingen voor meetissues:
Vaardigheid in het identificeren en oplossen van meetproblemen binnen het technische domein. Ervaring met het implementeren van technische oplossingen voor meetproblemen. Monitoring en Bijsturing van Online Performance:Ervaring met het uitvoeren van audits op de werkwijze van monitoring- en bijsturingsstrategieën. Vaardigheid in het herijken van targets op basis van inzichten uit interne en externe bronnen, zoals kanaalattributie. Expertise in het opzetten van meetplannen voor samenwerkingen en affiliates. Kennis van het borgen van optimalisatieprocessen, inclusief het monitoren van zowel de uitvoering als het effect op de cijfers. Dashboarding en Rapportages:Vaardigheid in het verbeteren van rapportages op basis van webanalytics. Ervaring met het doorgronden en integreren van nieuw beschikbare dashboards in de werkzaamheden van projectteams.

Selectiecriteria
Gezien het strategische belang van dit traject en de hoge instapeisen, beoordelen we kandidaten op: Snelheid van begrip: Het vermogen om ons vraagstuk snel te begrijpen en in te stappen. Begrijpen van de uitdagingen binnen de bancaire wereld. Zelfstandig werk kunnen uitvoeren. Kwaliteit van antwoorden: Het vermogen om belangrijke vragen met hoge kwaliteit te beantwoorden. Expertiseniveau: Aanvullen van de expertise van het interne team. Strategische gesprekspartner: Het vermogen om op te treden als strategische gesprekspartner en interne belanghebbenden op één lijn te brengen.

Bekend met tools:
Ervaring met tools zoals Piano Analytics en PowerBI. Startmoment: Mei 2025. Tijdsinvestering:

",,"In de afgelopen maanden zijn binnen een strategisch project voor de zakelijke markt diverse initiatieven ondernomen om onze propositie te verbeteren, meer bezoekers naar onze website te trekken en de klantreis te optimaliseren. In hoog tempo zijn in een multifunctionele samenstelling initiatieven ontplooid, waarbij het meten van de effecten van deze initiatieven steeds belangrijker is geworden. Door ontwikkelingen in het marketing-, data- en technische landschap, moeten we als projectteam een optimaliseringsslag maken in: Meetbaarheid van Online (Marketing) Performance

Salarisschaal: FBM10RG000RG

De recruiter

Dennis Vesters

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.