Opdrachten

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) Integratie Architect

Integratie Architect

Info

Functie

Integratie Architect

Locatie

Utrecht

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

02.02.2025 - 05.04.2025

Opdrachtnummer

225049

Sluitingsdatum

date-icon31.01.2025 clock-icon10:26
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving


Opdrachtgever Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd

Iedereen in Nederland moet kunnen vertrouwen op goede gezondheidszorg en jeugdhulp. Zorg die je jezelf en je naasten gunt, in alle situaties en in elke fase van het leven. Daarom waken wij over de gezondheidszorg en jeugdhulp in Nederland en de internationale markt voor geneesmiddelen en medische hulpmiddelen. We handelen vanuit het publieke belang en streven naar toezicht met effect. Daarom kiezen we in ons toezicht voor thema's en activiteiten die het meest opleveren voor mensen die zorg of jeugdhulp nodig hebben. We gaan uit van gezond vertrouwen in de zorg- en hulpverleners. Als het nodig is grijpen we in. We zijn open en eerlijk over hoe we die kwaliteit beoordelen, de dilemma's die we tegenkomen en de keuzes die we dan maken. We verstaan ons vak, kennen de praktijk en spelen in op ontwikkelingen in zorg en samenleving. We werken samen waar dat kan, maar ons oordeel is altijd onafhankelijk. Zo maken wij onze verantwoordelijkheid als rijksinspectie waar. Ons motto is Duidelijk. Onafhankelijk. Eerlijk. Wij zijn de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) met ruim 950 medewerkers, onderdeel van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Meer informatie over de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.


Beschrijving van de afdeling

Informatievoorziening speelt in het toezicht een belangrijke rol. Informatie is steeds meer digitaal voorhanden en we werken zo veel mogelijk papierarm. Daarnaast streven we naar plaats-, tijd- en device-onafhankelijk werken. Dit heeft gevolgen voor de eisen die we aan onze netwerken, applicaties en voorzieningen stellen. Binnen de overheid wordt steeds meer gewerkt met shared serviceorganisaties en in diverse samenwerkingsverbanden, waardoor een keten ontstaat die deze voorzieningen levert. Deze keten of samenwerking strekt zich ook steeds meer uit naar commerciële leveranciers. De afdeling Informatie en ICT (I&I) is verantwoordelijk voor de informatievoorziening en ICT van de IGJ. Dat doen we door het helpen om de wensen en eisen helder te krijgen, regie te voeren over de leveranciers en zelf met agile teams functionaliteit te ontwikkelen. Dat doen we voor de informatievoorziening van vandaag én voor die van morgen.


Project

In 2023 is de IGJ gestart met het programma digitale transformatie IGJ. Doel van het programma is een aantal essentiële veranderingen in de informatievoorziening van de IGJ te bewerkstelligen. Veranderingen die ervoor moeten zorgen dat de informatievoorziening beter aansluit bij onze informatiebehoeften en die van onze omgeving. Binnen IGJ lopen drie programma's die bijdragen aan de digitale transformatie waaronder het programma FIT (Fundament onder IV en Toezicht). In 2024 heeft de IGJ een nieuwe doelarchitectuur geformuleerd en vastgesteld. Op hoofdlijnen streeft de IGJ naar een modulair applicatielandschap waarbij de bedrijfsprocessen worden ondersteund door passende systemen, liefst standaardpakketten, die samen integraal de kerntaak ondersteunen. Met programma FIT wil de IGJ een grote stap zetten in de richting van de stip op de horizon zoals geformuleerd in de doelarchitectuur door adequate IV te realiseren ter ondersteuning van de toezichtprocessen van de IGJ, waarmee de continuïteit van ons toezicht en het kunnen voldoen aan wet- en regelgeving weer geborgd is. Om dit te realiseren levert of verbetert het programma FIT een aantal IV-componenten ter ondersteuning van relatiemanagement, signaalmanagement, zaakmanagement, bevindingenregistratie, document- en recordmanagement en documentcreatie. Omdat dit de kern van het applicatielandschap vormt is er specifieke aandacht voor applicatie integratie en data integratie met het oog op goede samenwerking tussen de diverse applicaties en eenduidig gebruik van data door de applicaties. Dit betreft niet alleen de applicaties in scope van het programma FIT maar waar nodig ook applicaties die buiten deze scope vallen.


Opdrachtomschrijving

De IGJ wil een betere en een samenhangende en samenwerkende informatievoorzienig voor de IGJ als geheel en in het bijzonder om de toezichtsprocessen te ondersteunen. Om digitalisering vorm te geven moeten processen en systemen met elkaar verbonden zijn. Integratie en de bijbehorende inzet van nieuwe en bestaande integratie technologieën zijn een voorwaarde voor soepele data- uitwisseling, een wendbaar IT-landschap en versnelling van implementaties. Van nature ziet de integratie architect verbindingen tussen verschillende omgevingen en technologieën. De IGJ is zijn op zoek naar een Integratie architect die samen met de programma- en projectarchitecten en architecten in de lijnorganisatie de integratie strategie bepaalt, de integratie-architecturen en -oplossingen ontwerpt, vormgeeft en bewaakt. Daarnaast adviseert de integratie architect de organisatie over de inzet van integratie technologieën en over ontwerp, implementatie en functionaliteit van de integratieoplossingen.


Deliverable: Integratie-architectuur en een strategie om deze architectuur te realiseren.


Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden

▪ Aantoonbare technische kennis en minimaal 5 jaar ervaring met ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van data integratie en applicatie integratie (on-premise, hybrid, cloud) architecturen;

▪ Technische kennis van clouddiensten en systeemarchitecturen;

▪ Ervaring met integratieplatformen, zoals Boomi, WSO2 of Mulesoft;

▪ Kennis van en ervaring met TIBCO datavirtualisatie is een pré;

▪ Bekend met één of meerdere concepten zoals Service Oriented Architecture (SOA), API


Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk-/denkniveau
  • Kandidaat beschikt over technische kennis van clouddiensten en systeemarchitectuur
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van integratie architectuur

Wensen

  • Mate waarin de kandidaat kennis heeft van SOA, API-management, iPaaS
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met integratieplatformen
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met (TIBCO) datavirtualisatie
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met TOGAF en NORA
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met basisregisters (HR, BRP)
  • Mate waarin de kandidaat bekend is met wet- en regelgeving rondom informatiebeveiliging en privacy bij de Rijksoverheid
  • Mate van ervaring bij de Rijksoverheid en bij de IGJ in het bijzonder
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met SSC-ICT en producten en diensten van SSC-ICT
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving


Opdrachtgever Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd

Iedereen in Nederland moet kunnen vertrouwen op goede gezondheidszorg en jeugdhulp. Zorg die je jezelf en je naasten gunt, in alle situaties en in elke fase van het leven. Daarom waken wij over de gezondheidszorg en jeugdhulp in Nederland en de internationale markt voor geneesmiddelen en medische hulpmiddelen. We handelen vanuit het publieke belang en streven naar toezicht met effect. Daarom kiezen we in ons toezicht voor thema's en activiteiten die het meest opleveren voor mensen die zorg of jeugdhulp nodig hebben. We gaan uit van gezond vertrouwen in de zorg- en hulpverleners. Als het nodig is grijpen we in. We zijn open en eerlijk over hoe we die kwaliteit beoordelen, de dilemma's die we tegenkomen en de keuzes die we dan maken. We verstaan ons vak, kennen de praktijk en spelen in op ontwikkelingen in zorg en samenleving. We werken samen waar dat kan, maar ons oordeel is altijd onafhankelijk. Zo maken wij onze verantwoordelijkheid als rijksinspectie waar. Ons motto is Duidelijk. Onafhankelijk. Eerlijk. Wij zijn de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) met ruim 950 medewerkers, onderdeel van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS). Meer informatie over de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.


Beschrijving van de afdeling

Informatievoorziening speelt in het toezicht een belangrijke rol. Informatie is steeds meer digitaal voorhanden en we werken zo veel mogelijk papierarm. Daarnaast streven we naar plaats-, tijd- en device-onafhankelijk werken. Dit heeft gevolgen voor de eisen die we aan onze netwerken, applicaties en voorzieningen stellen. Binnen de overheid wordt steeds meer gewerkt met shared serviceorganisaties en in diverse samenwerkingsverbanden, waardoor een keten ontstaat die deze voorzieningen levert. Deze keten of samenwerking strekt zich ook steeds meer uit naar commerciële leveranciers. De afdeling Informatie en ICT (I&I) is verantwoordelijk voor de informatievoorziening en ICT van de IGJ. Dat doen we door het helpen om de wensen en eisen helder te krijgen, regie te voeren over de leveranciers en zelf met agile teams functionaliteit te ontwikkelen. Dat doen we voor de informatievoorziening van vandaag én voor die van morgen.


Project

In 2023 is de IGJ gestart met het programma digitale transformatie IGJ. Doel van het programma is een aantal essentiële veranderingen in de informatievoorziening van de IGJ te bewerkstelligen. Veranderingen die ervoor moeten zorgen dat de informatievoorziening beter aansluit bij onze informatiebehoeften en die van onze omgeving. Binnen IGJ lopen drie programma's die bijdragen aan de digitale transformatie waaronder het programma FIT (Fundament onder IV en Toezicht). In 2024 heeft de IGJ een nieuwe doelarchitectuur geformuleerd en vastgesteld. Op hoofdlijnen streeft de IGJ naar een modulair applicatielandschap waarbij de bedrijfsprocessen worden ondersteund door passende systemen, liefst standaardpakketten, die samen integraal de kerntaak ondersteunen. Met programma FIT wil de IGJ een grote stap zetten in de richting van de stip op de horizon zoals geformuleerd in de doelarchitectuur door adequate IV te realiseren ter ondersteuning van de toezichtprocessen van de IGJ, waarmee de continuïteit van ons toezicht en het kunnen voldoen aan wet- en regelgeving weer geborgd is. Om dit te realiseren levert of verbetert het programma FIT een aantal IV-componenten ter ondersteuning van relatiemanagement, signaalmanagement, zaakmanagement, bevindingenregistratie, document- en recordmanagement en documentcreatie. Omdat dit de kern van het applicatielandschap vormt is er specifieke aandacht voor applicatie integratie en data integratie met het oog op goede samenwerking tussen de diverse applicaties en eenduidig gebruik van data door de applicaties. Dit betreft niet alleen de applicaties in scope van het programma FIT maar waar nodig ook applicaties die buiten deze scope vallen.


Opdrachtomschrijving

De IGJ wil een betere en een samenhangende en samenwerkende informatievoorzienig voor de IGJ als geheel en in het bijzonder om de toezichtsprocessen te ondersteunen. Om digitalisering vorm te geven moeten processen en systemen met elkaar verbonden zijn. Integratie en de bijbehorende inzet van nieuwe en bestaande integratie technologieën zijn een voorwaarde voor soepele data- uitwisseling, een wendbaar IT-landschap en versnelling van implementaties. Van nature ziet de integratie architect verbindingen tussen verschillende omgevingen en technologieën. De IGJ is zijn op zoek naar een Integratie architect die samen met de programma- en projectarchitecten en architecten in de lijnorganisatie de integratie strategie bepaalt, de integratie-architecturen en -oplossingen ontwerpt, vormgeeft en bewaakt. Daarnaast adviseert de integratie architect de organisatie over de inzet van integratie technologieën en over ontwerp, implementatie en functionaliteit van de integratieoplossingen.


Deliverable: Integratie-architectuur en een strategie om deze architectuur te realiseren.


Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden

▪ Aantoonbare technische kennis en minimaal 5 jaar ervaring met ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van data integratie en applicatie integratie (on-premise, hybrid, cloud) architecturen;

▪ Technische kennis van clouddiensten en systeemarchitecturen;

▪ Ervaring met integratieplatformen, zoals Boomi, WSO2 of Mulesoft;

▪ Kennis van en ervaring met TIBCO datavirtualisatie is een pré;

▪ Bekend met één of meerdere concepten zoals Service Oriented Architecture (SOA), API


Eisen

  • Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk-/denkniveau
  • Kandidaat beschikt over technische kennis van clouddiensten en systeemarchitectuur
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van integratie architectuur

Wensen

  • Mate waarin de kandidaat kennis heeft van SOA, API-management, iPaaS
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met integratieplatformen
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met (TIBCO) datavirtualisatie
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met TOGAF en NORA
  • Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met basisregisters (HR, BRP)
  • Mate waarin de kandidaat bekend is met wet- en regelgeving rondom informatiebeveiliging en privacy bij de Rijksoverheid
  • Mate van ervaring bij de Rijksoverheid en bij de IGJ in het bijzonder
  • Mate van ervaring en/of affiniteit met SSC-ICT en producten en diensten van SSC-ICT
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de gevraagde competenties en vaardigheden (toetsbaar in CV, motivatie en/of mogelijk gesprek).

Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


De recruiter

Michelle Wassmer

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.