Opdrachten
Info
Functie
IAM Adviseur RBACLocatie
Den HaagUren per week
32 uren per weekLooptijd
31.12.2024 - 29.06.2025Opdrachtnummer
220059Sluitingsdatum
23.12.2024 08:53Opdrachtomschrijving
Opdrachtgever Het ministerie van Financiën werkt aan een financieel gezond Nederland. Het ministerie zorgt met de Belastingdienst (onderdeel van het ministerie van Financiën) voor een groot deel van de inkomsten van de overheid en ziet aan de andere kant toe op een doelmatige besteding van het overheidsgeld. Financiën is verantwoordelijk voor de fiscale wetgeving en maakt daarnaast regels voor een goed functionerende financiële sector en het toezicht daarop. In Europa en in de rest van de wereld behartigt het ministerie de financiële belangen van Nederland. De directie Bedrijfsvoering valt rechtstreeks onder de Secretaris-Generaal en adviseert en ondersteunt het primaire proces van het Ministerie van Financiën op het PIOFAH-terrein. De eenheid Facilitair Huisvesting en Services adviseert de leiding en het management van het departement. Zo vervullen wij een specifieke adviesrol op de expertisegebieden facilitair en huisvesting en leveren wij vanuit het team Bedrijfsvoeringsservices integrale dienstverlening vanuit ketenregie. Daarnaast voeren wij de regie op taken en opdrachten die zijn ondergebracht bij de SSC's, experticecentra en externe partijen.
Project Het project betreft het vergroten van kennis en ervaring van de in beheer name van IdM gerelateerde systemen door FHS, die ten dienste worden gesteld voor alle medewerkers die werkzaam zijn op locatie Korte Voorhout 7 van Ministerie van Financiën. De opdracht bestaat uit drie gerelateerde componenten, zie nadere toelichting hieronder bij Opdrachtomschrijving. De opdrachtnemer dient de opdracht af te stemmen met de functioneel beheerders IdM en de business.
Opdrachtomschrijving
De opdracht bestaat uit drie gerelateerde componenten:
Deze opdracht en de gewenste resultaten worden hieronder nader toegelicht.
1. Inwerken nieuwe functioneel beheerders IdM
Afgelopen jaar zijn twee nieuwe functioneel beheerder IdM aan het IVB-team bij Financiën toegevoegd. Gezien de hoge mate van organisatie specifieke kennis en de beschikbaarheid van de dienstverlening te kunnen handhaven, dienen deze beheerders ingewerkt te worden. Het gewenste resultaat is dat beheerders na afloop van de opdracht in staat zijn de basiswerkzaamheden voor het functioneel beheer IdM bij Financiën zelfstandig uit kunnen voeren. Hiervoor vragen we tweetal zaken op te leveren:
2. Inbeheername RBAC-functionaliteit
In 2022 is RBAC-functionaliteit in het IdM-systeem van Financiën geïntroduceerd. Het rolbeheer vraagt een extra slag om het gewenste niveau van dienstverlening te kunnen borgen. Hiervoor vragen we tweetal zaken op te leveren:
3. Optimaliseren van identiteitenregistratie
Het optimaliseren van de huidige registratie van interne en externe medewerkers binnen het In-, Door-, en Uitstroom-keten (IDU-keten) binnen het Ministerie van Financiën. Hiervoor vragen we tweetal zaken op te leveren:
Eisen
Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Ruime ervaring (5+ jaar) binnen de Rijksoverheid;
Praktijkervaring met Identity & Access Management in combinatie met role-based access bij het Ministerie van Financiën;
Actuele kennis van de werking van de IAM-tool
Wensen
Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Ministerie van Financiën
Opdrachtomschrijving
Opdrachtgever Het ministerie van Financiën werkt aan een financieel gezond Nederland. Het ministerie zorgt met de Belastingdienst (onderdeel van het ministerie van Financiën) voor een groot deel van de inkomsten van de overheid en ziet aan de andere kant toe op een doelmatige besteding van het overheidsgeld. Financiën is verantwoordelijk voor de fiscale wetgeving en maakt daarnaast regels voor een goed functionerende financiële sector en het toezicht daarop. In Europa en in de rest van de wereld behartigt het ministerie de financiële belangen van Nederland. De directie Bedrijfsvoering valt rechtstreeks onder de Secretaris-Generaal en adviseert en ondersteunt het primaire proces van het Ministerie van Financiën op het PIOFAH-terrein. De eenheid Facilitair Huisvesting en Services adviseert de leiding en het management van het departement. Zo vervullen wij een specifieke adviesrol op de expertisegebieden facilitair en huisvesting en leveren wij vanuit het team Bedrijfsvoeringsservices integrale dienstverlening vanuit ketenregie. Daarnaast voeren wij de regie op taken en opdrachten die zijn ondergebracht bij de SSC's, experticecentra en externe partijen.
Project Het project betreft het vergroten van kennis en ervaring van de in beheer name van IdM gerelateerde systemen door FHS, die ten dienste worden gesteld voor alle medewerkers die werkzaam zijn op locatie Korte Voorhout 7 van Ministerie van Financiën. De opdracht bestaat uit drie gerelateerde componenten, zie nadere toelichting hieronder bij Opdrachtomschrijving. De opdrachtnemer dient de opdracht af te stemmen met de functioneel beheerders IdM en de business.
Opdrachtomschrijving
De opdracht bestaat uit drie gerelateerde componenten:
Deze opdracht en de gewenste resultaten worden hieronder nader toegelicht.
1. Inwerken nieuwe functioneel beheerders IdM
Afgelopen jaar zijn twee nieuwe functioneel beheerder IdM aan het IVB-team bij Financiën toegevoegd. Gezien de hoge mate van organisatie specifieke kennis en de beschikbaarheid van de dienstverlening te kunnen handhaven, dienen deze beheerders ingewerkt te worden. Het gewenste resultaat is dat beheerders na afloop van de opdracht in staat zijn de basiswerkzaamheden voor het functioneel beheer IdM bij Financiën zelfstandig uit kunnen voeren. Hiervoor vragen we tweetal zaken op te leveren:
2. Inbeheername RBAC-functionaliteit
In 2022 is RBAC-functionaliteit in het IdM-systeem van Financiën geïntroduceerd. Het rolbeheer vraagt een extra slag om het gewenste niveau van dienstverlening te kunnen borgen. Hiervoor vragen we tweetal zaken op te leveren:
3. Optimaliseren van identiteitenregistratie
Het optimaliseren van de huidige registratie van interne en externe medewerkers binnen het In-, Door-, en Uitstroom-keten (IDU-keten) binnen het Ministerie van Financiën. Hiervoor vragen we tweetal zaken op te leveren:
Eisen
Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Ruime ervaring (5+ jaar) binnen de Rijksoverheid;
Praktijkervaring met Identity & Access Management in combinatie met role-based access bij het Ministerie van Financiën;
Actuele kennis van de werking van de IAM-tool
Wensen
Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.