Opdrachten
Info
Functie
Journey MarketeerLocatie
UtrechtUren per week
36 uren per weekLooptijd
26.12.2024 - 31.07.2025Opdrachtnummer
220836Sluitingsdatum
07.01.2025 14:00Beschrijving:
* 1 FTE
* Geschikt voor ZZP
Journey Marketeer Verzekeren & Pensioenen Execution Only
Jij werkt met veel enthousiasme aan de bank van overmorgen. Jij onderzoekt, definieert en werkt actief aan de groei van onze execution only portefeuille en draagt actief bij aan de strategische ambities. Zo geef jij samen met je collega’s een extra betekenis aan deze ambitie. Jij bent succesvol wanneer je een substantiële hogere conversie/churn kan creëren om zo de bank én klant verder te helpen. Je bent gericht op impact realiseren op het verdienmodel van de bank én de klanttevredenheid. De afdeling Execution Only Sales is verantwoordelijk voor de verkoop van Interpolis verzekeringsoplossingen aan de particuliere en kleinzakelijke klanten van de Rabobank. Het gaat om verkopen zonder advies, online en via de Klantenservice Particulieren en Bedrijven.
Jij & jouw functie
Je werkt aan projecten die gericht zijn op het optimaliseren van de online klantreizen voor onze particuliere en kleinzakelijke klanten. We zoeken een Journey Marketeer die de online klantreizen optimaliseert en aan de hand van data en het journey framework gestructureerd aan het werk gaat om journeys te verbeteren en zo bijdraagt aan hogere conversie en klanttevredenheid. Je bent dagelijks bezig met het (her)ontwerpen van online klantreizen met als doel om op basis van klantonderzoek en data-analyses fricties in de klantreis op te lossen en de klanttevredenheid te verbeteren. Je hebt een duidelijk beeld van welke klantreizen op het gebied van verzekeren Execution Only verbeterd moeten worden. Waarbij je bijdraagt aan de prioritering van welke klantreizen vanuit businessvalue aangepakt worden. Je begrijpt de behoeften van klanten en zorgt ervoor dat elke stap in de klantreis een waardevolle ervaring is. Hierbij stuur je op eenvoud en gemak voor de klant, maar je creëert ook elementen waardoor de klantreis onderscheidend wordt van andere aanbieders. Dit leidt uiteindelijk tot hoge journey klanttevredenheid, weinig uitval in (online) klantreizen en maximale conversie van traffic. Dit doe je zelfstandig en ook in een team met gedreven experts, waarbij je het verbeteren van de klantreis begeleidt en de betrokkenheid en afstemming van de verschillende disciplines.
Als Journey Marketeer ben je van nature gericht op samenwerking en afstemming binnen een multidisciplinair team met collega’s vanuit onder andere CPO Area Verzekeren & Pensioenen domein, Marketing, CX, Klantenservice Bedrijven en Particulieren. Je weet hoe stakeholdermanagement binnen een grote corporate van invloed kan zijn op je succes. Je bent ondernemend, creatief, analytisch en stelt klantwaarde áltijd voorop.
Voorbeelden van werkzaamheden
• het is je missie om de behoeftes van onze klanten volledig te doorgronden. Je bestudeert niet alleen de behoeften binnen de klantreis, maar ook de context eromheen. De klant staat bij jou centraal!;
• omdat je je continu verplaatst in de diverse journey behoeftes van de verschillende type klanten, je de klantreis analyseert, gericht klantonderzoek doet en fricties probeert op te lossen, lukt het jou om een optimale en persoonlijke klantbeleving te realiseren;
• je werkt data gedreven en gebruikt klant- en markt inzichten om te prioriteren;
• je fungeert als centrale hub voor het integraal monitoren van de Execution Only klantreizen binnen het segment Verzekeren & Pensioenen (i.s.m. Marketing, Segment Particulieren, Bedrijven MKB en D&I) en houdt toezicht op de prestatie-indicatoren zoals o.a. klanttevredenheid, uitval, klachten en belvolume;
• je zoekt proactief aansluiting bij andere collega’s binnen Retail NL die zich bezighouden met het optimaliseren van online klantreizen;
• je initieert optimalisatie en vernieuwing binnen online klantreizen door een gedegen analyse en identificatie van concrete verbeterpunten;
• je rapporteert aan senior management en andere relevante stakeholders over de prestaties van de klantreizen en het proactief adviseren van verbeterinitiatieven;
• je draagt bij aan een goede samenwerking met stakeholders; samen zorgen jullie ervoor dat de online klantreis consistent is en dat klanten dezelfde kwaliteit ervaren, ongeacht product of moment.
Top 3 verantwoordelijkheden
• als Journey Marketeer ben je verantwoordelijk voor het, op een consistente manier, definiëren, optimaliseren en prioriteren van online klantreizen voor het segment Verzekeren & Pensioenen gericht op Execution Only;
• stelt prioriteiten op basis van impact, urgentie en klantbehoefte vanuit een segment benadering. Je werkt product-overstijgend en de focus ligt op het verhogen van de klanttevredenheid en het verminderen van uitval in de (online) klantreizen;
• het team (en overige stakeholders) waar je mee werkt, enthousiasmerend betrekken en hun expertise inzetten voor een optimaal gezamenlijk resultaat.
Samen bereiken we meer dan alleen
We geloven in de kracht van verschillen. Juist door de verschillen van mensen te combineren worden we een nog betere bank. We zijn benieuwd naar wat jij toevoegt aan ons team Execution Only Sales Verzekeren & Pensioenen.
We verwelkomen je graag en we kunnen jouw hulp goed gebruiken om samen de execution only portefeuille verder te laten groeien. Samenwerken is hierbij onze werkwijze; als één sociaal, betrokken en ondersteunend team binnen Rabobank. Over Rabobank gesproken: we zijn een Nederlandse bank, actief in 38 landen voor onze ruim 9.500.000 klanten. Met deze klanten, onze leden en partners werken we zij aan zij aan een wereld waarin iedereen genoeg en gezond te eten heeft. Dichter bij huis werken we aan een land waarin gelukkige mensen wonen, werken en ondernemen.
Jij & jouw talent
• outside-in blik: het kennen van de particuliere en bedrijven markt in zowel het on- als het offline kanaal en weten wat er speelt in de markt op het gebied van concurrentie, klantverwachtingen, technologie en wet- en regelgeving;
• WO werk- en -denkniveau met voorkeur op het gebied van finance, marketing, bedrijfskunde en innovatie;
• kennis van en affiniteit met de verzekeringsmarkt;
• kennis en relevante werkervaring met marketing, uitvoeren en beoordelen van klantonderzoek, projectmanagement en design thinking;
• financieel onderlegd en ervaring met het opstellen en beoordelen van business cases en groeiscenario’s, design thinking, value proposition design en het uitvoeren van klantonderzoek;
• in staat om zowel analytisch als conceptueel te werken, klantonderzoeken om te zetten in concrete verbeterinitiatieven en dit te vertalen in een duidelijke verhaallijn en presentatie;
• je bent proactief en werkt goed samen met stakeholders door de gehele waardeketen om tastbare resultaten binnen de gestelde termijn te leveren;
• hands-on mentaliteit, je levert tastbare resultaten binnen gestelde termijnen.
Jij & het sollicitatieproces
• Gesprekken vinden plaats via een videocall;
• De antwoorden op veel gestelde vragen vind je op rabobank.jobs/nl/veelgestelde-vragen;
• Een beoordeling van de betrouwbaarheid behoort tot de procedure;
• We respecteren jouw privacy
• #OneRetailNL
Salarisschaal: FKP10RG000RG
Rabobank
Beschrijving:
* 1 FTE
* Geschikt voor ZZP
Journey Marketeer Verzekeren & Pensioenen Execution Only
Jij werkt met veel enthousiasme aan de bank van overmorgen. Jij onderzoekt, definieert en werkt actief aan de groei van onze execution only portefeuille en draagt actief bij aan de strategische ambities. Zo geef jij samen met je collega’s een extra betekenis aan deze ambitie. Jij bent succesvol wanneer je een substantiële hogere conversie/churn kan creëren om zo de bank én klant verder te helpen. Je bent gericht op impact realiseren op het verdienmodel van de bank én de klanttevredenheid. De afdeling Execution Only Sales is verantwoordelijk voor de verkoop van Interpolis verzekeringsoplossingen aan de particuliere en kleinzakelijke klanten van de Rabobank. Het gaat om verkopen zonder advies, online en via de Klantenservice Particulieren en Bedrijven.
Jij & jouw functie
Je werkt aan projecten die gericht zijn op het optimaliseren van de online klantreizen voor onze particuliere en kleinzakelijke klanten. We zoeken een Journey Marketeer die de online klantreizen optimaliseert en aan de hand van data en het journey framework gestructureerd aan het werk gaat om journeys te verbeteren en zo bijdraagt aan hogere conversie en klanttevredenheid. Je bent dagelijks bezig met het (her)ontwerpen van online klantreizen met als doel om op basis van klantonderzoek en data-analyses fricties in de klantreis op te lossen en de klanttevredenheid te verbeteren. Je hebt een duidelijk beeld van welke klantreizen op het gebied van verzekeren Execution Only verbeterd moeten worden. Waarbij je bijdraagt aan de prioritering van welke klantreizen vanuit businessvalue aangepakt worden. Je begrijpt de behoeften van klanten en zorgt ervoor dat elke stap in de klantreis een waardevolle ervaring is. Hierbij stuur je op eenvoud en gemak voor de klant, maar je creëert ook elementen waardoor de klantreis onderscheidend wordt van andere aanbieders. Dit leidt uiteindelijk tot hoge journey klanttevredenheid, weinig uitval in (online) klantreizen en maximale conversie van traffic. Dit doe je zelfstandig en ook in een team met gedreven experts, waarbij je het verbeteren van de klantreis begeleidt en de betrokkenheid en afstemming van de verschillende disciplines.
Als Journey Marketeer ben je van nature gericht op samenwerking en afstemming binnen een multidisciplinair team met collega’s vanuit onder andere CPO Area Verzekeren & Pensioenen domein, Marketing, CX, Klantenservice Bedrijven en Particulieren. Je weet hoe stakeholdermanagement binnen een grote corporate van invloed kan zijn op je succes. Je bent ondernemend, creatief, analytisch en stelt klantwaarde áltijd voorop.
Voorbeelden van werkzaamheden
• het is je missie om de behoeftes van onze klanten volledig te doorgronden. Je bestudeert niet alleen de behoeften binnen de klantreis, maar ook de context eromheen. De klant staat bij jou centraal!;
• omdat je je continu verplaatst in de diverse journey behoeftes van de verschillende type klanten, je de klantreis analyseert, gericht klantonderzoek doet en fricties probeert op te lossen, lukt het jou om een optimale en persoonlijke klantbeleving te realiseren;
• je werkt data gedreven en gebruikt klant- en markt inzichten om te prioriteren;
• je fungeert als centrale hub voor het integraal monitoren van de Execution Only klantreizen binnen het segment Verzekeren & Pensioenen (i.s.m. Marketing, Segment Particulieren, Bedrijven MKB en D&I) en houdt toezicht op de prestatie-indicatoren zoals o.a. klanttevredenheid, uitval, klachten en belvolume;
• je zoekt proactief aansluiting bij andere collega’s binnen Retail NL die zich bezighouden met het optimaliseren van online klantreizen;
• je initieert optimalisatie en vernieuwing binnen online klantreizen door een gedegen analyse en identificatie van concrete verbeterpunten;
• je rapporteert aan senior management en andere relevante stakeholders over de prestaties van de klantreizen en het proactief adviseren van verbeterinitiatieven;
• je draagt bij aan een goede samenwerking met stakeholders; samen zorgen jullie ervoor dat de online klantreis consistent is en dat klanten dezelfde kwaliteit ervaren, ongeacht product of moment.
Top 3 verantwoordelijkheden
• als Journey Marketeer ben je verantwoordelijk voor het, op een consistente manier, definiëren, optimaliseren en prioriteren van online klantreizen voor het segment Verzekeren & Pensioenen gericht op Execution Only;
• stelt prioriteiten op basis van impact, urgentie en klantbehoefte vanuit een segment benadering. Je werkt product-overstijgend en de focus ligt op het verhogen van de klanttevredenheid en het verminderen van uitval in de (online) klantreizen;
• het team (en overige stakeholders) waar je mee werkt, enthousiasmerend betrekken en hun expertise inzetten voor een optimaal gezamenlijk resultaat.
Samen bereiken we meer dan alleen
We geloven in de kracht van verschillen. Juist door de verschillen van mensen te combineren worden we een nog betere bank. We zijn benieuwd naar wat jij toevoegt aan ons team Execution Only Sales Verzekeren & Pensioenen.
We verwelkomen je graag en we kunnen jouw hulp goed gebruiken om samen de execution only portefeuille verder te laten groeien. Samenwerken is hierbij onze werkwijze; als één sociaal, betrokken en ondersteunend team binnen Rabobank. Over Rabobank gesproken: we zijn een Nederlandse bank, actief in 38 landen voor onze ruim 9.500.000 klanten. Met deze klanten, onze leden en partners werken we zij aan zij aan een wereld waarin iedereen genoeg en gezond te eten heeft. Dichter bij huis werken we aan een land waarin gelukkige mensen wonen, werken en ondernemen.
Jij & jouw talent
• outside-in blik: het kennen van de particuliere en bedrijven markt in zowel het on- als het offline kanaal en weten wat er speelt in de markt op het gebied van concurrentie, klantverwachtingen, technologie en wet- en regelgeving;
• WO werk- en -denkniveau met voorkeur op het gebied van finance, marketing, bedrijfskunde en innovatie;
• kennis van en affiniteit met de verzekeringsmarkt;
• kennis en relevante werkervaring met marketing, uitvoeren en beoordelen van klantonderzoek, projectmanagement en design thinking;
• financieel onderlegd en ervaring met het opstellen en beoordelen van business cases en groeiscenario’s, design thinking, value proposition design en het uitvoeren van klantonderzoek;
• in staat om zowel analytisch als conceptueel te werken, klantonderzoeken om te zetten in concrete verbeterinitiatieven en dit te vertalen in een duidelijke verhaallijn en presentatie;
• je bent proactief en werkt goed samen met stakeholders door de gehele waardeketen om tastbare resultaten binnen de gestelde termijn te leveren;
• hands-on mentaliteit, je levert tastbare resultaten binnen gestelde termijnen.
Jij & het sollicitatieproces
• Gesprekken vinden plaats via een videocall;
• De antwoorden op veel gestelde vragen vind je op rabobank.jobs/nl/veelgestelde-vragen;
• Een beoordeling van de betrouwbaarheid behoort tot de procedure;
• We respecteren jouw privacy
• #OneRetailNL
Salarisschaal: FKP10RG000RG
HeadFirst
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.