Opdrachten

Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) Inhuurdesk Coordinator

Inhuurdesk Coordinator

Info

Functie

Inhuurdesk Coordinator

Locatie

Utrecht

Uren per week

24 uren per week

Looptijd

30.03.2025 - 30.09.2025

Opdrachtnummer

230333

Sluitingsdatum

date-icon14.03.2025 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

De afgelopen jaren is het aantal verzoeken om externe medewerkers in te huren fors gestegen. Om deze complexe werkzaamheden, waarbij veel contact is met externe partijen, goed in te richten en het proces rechtmatig te laten verlopen zijn wij op zoek naar een Inhuurdesk Coördinator.

Opdrachtomschrijving:
Als Inhuurdesk Coördinator bij het CIZ ben je verantwoordelijk voor het gehele inhuurproces van externe medewerkers, dat wat zich bevindt op het snijvlak van inkoop, contractmanagement, hrm en recruitment. Je neemt ruime ervaring mee op het gebied van externe inhuur en weet met up-to-date kennis collega’s te adviseren en inhuurrisico’s te borgen. Als Inhuurdesk Coördinator ga jij o.a. aan de slag met het centraliseren van de inhuur van externe medewerkers en het verder professionaliseren van de inhuurdesk. Je werkt nauw samen met recruitment, inkoop en contractmanagement om tot een effectieve en efficiënte inrichting van het inhuurproces te komen.

Daarnaast ben je een onderdeel van het projectteam tbv de implementatie van de nieuwe MSP dienstverlening (start medio 2025).

Verantwoordelijkheden Inhuurdesk:
•    Je treedt op als het eerste operationele aanspreekpunt binnen het CIZ met betrekking tot externe inhuur;
•    Je adviseert inhurende managers over de type inhuur (uitzend, deta, zzp), functie-inhoud/projectomschrijving, op financiële- en rechtmatigheidsvraagstukken. Samen bepaal je hoe de opdracht uitgezet wordt om de juiste kandidaat te vinden;
•    Mbt inhuur zzp/wet DBA: indien nodig schrijft en redigeert je projectomschrijvingen. Samen met de inhurende manager bepaal je hoe de opdracht uitgezet wordt om de juiste kandidaat te vinden;
•    Je begeleidt het hele inhuurproces met vaste leveranciers en uitwijkbureaus;
•    Je begeleidt, adviseert en ondersteunt de inhurende manager gedurende het gehele inhuurproces van A tot Z: je adviseert over de duur van de opdracht en daarmee samenhangend mogelijke contractuele verlengingen;
•    Je beheert het complete inhuurdossier van alle externe medewerkers (verleningen, opzeggingen, VOG’s etc);
•    Je rapporteert over de voortgang en resultaten van alle inhuuractiviteiten;
•    Zorgen voor naleving van alle inhuur wet- en regelgeving en beleid van het CIZ;
•    Overdracht en eventuele coaching naar de vaste invulling van deze rol.

Verantwoordelijkheden Implementatie MSP dienstverlening:
Operationeel aanspreekpunt gedurende de implementatie voor zowel huidige leveranciers als de nieuwe MPS leverancier.
•    Je zorgt dat alle lopende inhuurdossiers volledig worden aangeleverd;
•    Je zorgt dat inhuurdossiers correct worden afgesloten en gearchiveerd;
•    Je zorgt dat alle informatie wordt aangeleverd voor het VMS systeem van de nieuwe MPS leverancier;
•    Je begeleid samen met de contractmanager HR het exitplan voor de bestaande leveranciers.

Eisen:

•    hbo-werk- en -denkniveau;
•    Minimaal 2 jaar ervaring binnen het inhuur/uitzenddomein in een soort gelijke functie;
•    Je hebt aantoonbare ervaring met het gehele inhuurproces en de coördinatie hiervan;
•    Je begrijpt de wijze waarop binnen de overheid wordt gewerkt met inkoopprocedures en contracten (aanbestedingen, begrip van een Programma van Eisen);
•    Je hebt aantoonbare kennis van en werkervaring opgedaan binnen het (arbeids)recht: WAB, DBA, WAADI en Wet Ketenaansprakelijkheid.

Wensen:
•    Ervaring bij een overheidsinstantie in een soortgelijke functie;
•    Ervaring met het inrichting van een inhuurdesk;
•    Ervaring met de implementatie van een MPS dienstverlening.

Voor deze functie zoeken we iemand met de volgende competenties:
•    Een flinke dosis overtuigingskracht en een stevige gesprekspartner;
•    Hoog verantwoordelijkheidsgevoel en communicatief vaardig.
•    Zelfstarter met een proactieve houding en oog voor detail.
•    Vaardigheid om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.

Intakegesprekken vinden plaats op 20 maart in de middag. 

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ)

Rolomschrijving en taakafspraken

De afgelopen jaren is het aantal verzoeken om externe medewerkers in te huren fors gestegen. Om deze complexe werkzaamheden, waarbij veel contact is met externe partijen, goed in te richten en het proces rechtmatig te laten verlopen zijn wij op zoek naar een Inhuurdesk Coördinator.

Opdrachtomschrijving:
Als Inhuurdesk Coördinator bij het CIZ ben je verantwoordelijk voor het gehele inhuurproces van externe medewerkers, dat wat zich bevindt op het snijvlak van inkoop, contractmanagement, hrm en recruitment. Je neemt ruime ervaring mee op het gebied van externe inhuur en weet met up-to-date kennis collega’s te adviseren en inhuurrisico’s te borgen. Als Inhuurdesk Coördinator ga jij o.a. aan de slag met het centraliseren van de inhuur van externe medewerkers en het verder professionaliseren van de inhuurdesk. Je werkt nauw samen met recruitment, inkoop en contractmanagement om tot een effectieve en efficiënte inrichting van het inhuurproces te komen.

Daarnaast ben je een onderdeel van het projectteam tbv de implementatie van de nieuwe MSP dienstverlening (start medio 2025).

Verantwoordelijkheden Inhuurdesk:
•    Je treedt op als het eerste operationele aanspreekpunt binnen het CIZ met betrekking tot externe inhuur;
•    Je adviseert inhurende managers over de type inhuur (uitzend, deta, zzp), functie-inhoud/projectomschrijving, op financiële- en rechtmatigheidsvraagstukken. Samen bepaal je hoe de opdracht uitgezet wordt om de juiste kandidaat te vinden;
•    Mbt inhuur zzp/wet DBA: indien nodig schrijft en redigeert je projectomschrijvingen. Samen met de inhurende manager bepaal je hoe de opdracht uitgezet wordt om de juiste kandidaat te vinden;
•    Je begeleidt het hele inhuurproces met vaste leveranciers en uitwijkbureaus;
•    Je begeleidt, adviseert en ondersteunt de inhurende manager gedurende het gehele inhuurproces van A tot Z: je adviseert over de duur van de opdracht en daarmee samenhangend mogelijke contractuele verlengingen;
•    Je beheert het complete inhuurdossier van alle externe medewerkers (verleningen, opzeggingen, VOG’s etc);
•    Je rapporteert over de voortgang en resultaten van alle inhuuractiviteiten;
•    Zorgen voor naleving van alle inhuur wet- en regelgeving en beleid van het CIZ;
•    Overdracht en eventuele coaching naar de vaste invulling van deze rol.

Verantwoordelijkheden Implementatie MSP dienstverlening:
Operationeel aanspreekpunt gedurende de implementatie voor zowel huidige leveranciers als de nieuwe MPS leverancier.
•    Je zorgt dat alle lopende inhuurdossiers volledig worden aangeleverd;
•    Je zorgt dat inhuurdossiers correct worden afgesloten en gearchiveerd;
•    Je zorgt dat alle informatie wordt aangeleverd voor het VMS systeem van de nieuwe MPS leverancier;
•    Je begeleid samen met de contractmanager HR het exitplan voor de bestaande leveranciers.

Eisen:

•    hbo-werk- en -denkniveau;
•    Minimaal 2 jaar ervaring binnen het inhuur/uitzenddomein in een soort gelijke functie;
•    Je hebt aantoonbare ervaring met het gehele inhuurproces en de coördinatie hiervan;
•    Je begrijpt de wijze waarop binnen de overheid wordt gewerkt met inkoopprocedures en contracten (aanbestedingen, begrip van een Programma van Eisen);
•    Je hebt aantoonbare kennis van en werkervaring opgedaan binnen het (arbeids)recht: WAB, DBA, WAADI en Wet Ketenaansprakelijkheid.

Wensen:
•    Ervaring bij een overheidsinstantie in een soortgelijke functie;
•    Ervaring met het inrichting van een inhuurdesk;
•    Ervaring met de implementatie van een MPS dienstverlening.

Voor deze functie zoeken we iemand met de volgende competenties:
•    Een flinke dosis overtuigingskracht en een stevige gesprekspartner;
•    Hoog verantwoordelijkheidsgevoel en communicatief vaardig.
•    Zelfstarter met een proactieve houding en oog voor detail.
•    Vaardigheid om zowel zelfstandig als in teamverband te werken.

Intakegesprekken vinden plaats op 20 maart in de middag. 

Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Daphne Dorrestein

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.