Opdrachten
Info
Functie
Sr. Adviseur Content & ProjectenLocatie
ArnhemUren per week
40 uren per weekLooptijd
06.04.2025 - 30.12.2026Opdrachtnummer
229352Sluitingsdatum
startdatum: zsm
einddatum: 31-12-2026
locatie: vrij in te vullen
zzp: Ja
CV's aanleveren in het Nederlands
Doel
Alliander beschikt over een contentteam dat verantwoordelijk is voor de creatie van content voor zowel interne kanalen, zoals het intranet, als externe kanalen, waaronder de website en sociale media. Om de overall effectiviteit en kwaliteit van de content te verbeteren, is tijdelijke externe kennis en ondersteuning nodig. Alliander heeft specifiek behoefte aan een externe specialist die:
1. Specialistische vakkennis inbrengt om de content naar een hoger niveau te tillen; klant- en resultaatgerichter, en kwalitatiever te maken.
2. Tijdelijke ondersteuning biedt voor een projectmatige professionalisering van de merkstijl, de beeldbank, de ontwikkeling van contentformats, contentstructuur, kwaliteitswaarborging, inkoop en samenwerking met externe en partners op dit vlak.
Kernactiviteiten
Advisering bij het verbeteren van de effectiviteit en kwaliteit van projecten, middelen en campagnes, zonder hiërarchische aansturing. De opdracht wordt geheel zelfstandig uitgevoerd (staat los van een team of interne HR-processen) en richt zich op de volgende speerpunten:
- Structuur aanbrengen om de impact en consistentie van de content te verbeteren.
- Focus op inhoud om de kwaliteit van de geproduceerde content te waarborgen.
- Doelgerichtheid vergroten door professionalisering campagnemanagement, optimalisatie van de merkstijl (incl. beeldbank) en het ontwikkelen van contentformats.
- Toetsing en optimalisatie van de merkstijl en de praktische toepasbaarheid ervan binnen alle kanalen.
- Professionalisering samenwerking en werkwijze met externe bureaus/partners.
Scope: Marketing & Communicatie, domein content en projecten, raakt corporate doelgroepen en klantdoelgroepen.
M.b.v. de Sr. Adviseur Content & Projecten is eind 2026 is de overall effectiviteit van de content met 20% verbeterd gemeten a.d.h.v. verschillende kpi's zoals herkenbaarheid, bereik, likes, reacties, shares etc. En staat er een verbeterde contentstructuur voor de verschillende kanalen (zoals de corporate website), zijn er 5 contentformats geimplementeerd, staat er een opgetimaliseerde merkstijl, een vernieuwde beeldbank en inkoop/samenwerkingsstructuur met externe bureaus/partners.
Alliander
startdatum: zsm
einddatum: 31-12-2026
locatie: vrij in te vullen
zzp: Ja
CV's aanleveren in het Nederlands
Doel
Alliander beschikt over een contentteam dat verantwoordelijk is voor de creatie van content voor zowel interne kanalen, zoals het intranet, als externe kanalen, waaronder de website en sociale media. Om de overall effectiviteit en kwaliteit van de content te verbeteren, is tijdelijke externe kennis en ondersteuning nodig. Alliander heeft specifiek behoefte aan een externe specialist die:
1. Specialistische vakkennis inbrengt om de content naar een hoger niveau te tillen; klant- en resultaatgerichter, en kwalitatiever te maken.
2. Tijdelijke ondersteuning biedt voor een projectmatige professionalisering van de merkstijl, de beeldbank, de ontwikkeling van contentformats, contentstructuur, kwaliteitswaarborging, inkoop en samenwerking met externe en partners op dit vlak.
Kernactiviteiten
Advisering bij het verbeteren van de effectiviteit en kwaliteit van projecten, middelen en campagnes, zonder hiërarchische aansturing. De opdracht wordt geheel zelfstandig uitgevoerd (staat los van een team of interne HR-processen) en richt zich op de volgende speerpunten:
- Structuur aanbrengen om de impact en consistentie van de content te verbeteren.
- Focus op inhoud om de kwaliteit van de geproduceerde content te waarborgen.
- Doelgerichtheid vergroten door professionalisering campagnemanagement, optimalisatie van de merkstijl (incl. beeldbank) en het ontwikkelen van contentformats.
- Toetsing en optimalisatie van de merkstijl en de praktische toepasbaarheid ervan binnen alle kanalen.
- Professionalisering samenwerking en werkwijze met externe bureaus/partners.
Scope: Marketing & Communicatie, domein content en projecten, raakt corporate doelgroepen en klantdoelgroepen.
M.b.v. de Sr. Adviseur Content & Projecten is eind 2026 is de overall effectiviteit van de content met 20% verbeterd gemeten a.d.h.v. verschillende kpi's zoals herkenbaarheid, bereik, likes, reacties, shares etc. En staat er een verbeterde contentstructuur voor de verschillende kanalen (zoals de corporate website), zijn er 5 contentformats geimplementeerd, staat er een opgetimaliseerde merkstijl, een vernieuwde beeldbank en inkoop/samenwerkingsstructuur met externe bureaus/partners.
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.