Opdrachten

Alliander Operationeel Medewerker C

Operationeel Medewerker C

Info

Functie

Operationeel Medewerker C

Locatie

Arnhem

Uren per week

40 uren per week

Looptijd

27.04.2025 - 24.03.2026

Opdrachtnummer

232751

Sluitingsdatum

date-icon18.04.2025 clock-icon12:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

startdatum: z.s.m.
einddatum: 25-03-2026
locatie: Arnhem - Hybride
zzp: Nee
CV's aanleveren in het Nederlands 

Operationeel medewerker Teruglevering & Transportschaarste
Verzet jij met gemak bergen met werk en denk je voortdurend na over de beste werkwijze? Krijg jij energie van tevreden klanten en duurzame energie? Dan ben jij de medewerker die we zoeken!

Jouw energie
Als operationeel medewerker in het team Teruglevering en Transportschaarste ben jij het aanspreekpunt voor grootzakelijke klanten met (aan)vragen over duurzame opwek en transportschaarste.

Een substantieel deel van het werk zit in de klantenservice. Per mail en telefonisch sta jij klanten te woord over een variatie aan vragen binnen het gebied van terugleveren en de schaarste op het elektriciteitsnet. Dit kan bijvoorbeeld gaan over de aanvraag van de klant om terug te gaan leveren, of over wat zij kunnen doen om binnen hun gecontracteerde vermogen te blijven. De ene klant snapt goed waar hij mee bezig is, de ander heeft iets meer hulp nodig.   

We willen dat klanten ervaren dat het makkelijk zaken doen is met Liander. Om dit te realiseren zijn we onze online diensten aan het vergroten, het persoonlijk contact kwalitatief beter aan het maken en zetten we in op het vereenvoudigen van processen. Hier zien we ook actief een rol voor jou weggelegd. Daarnaast speelt ons team een rol in de implementatie van innovatieve klantproducten en -diensten. Door middel van verbeteracties die wij als team inbrengen en verdelen, draagt iedereen bij aan de ontwikkeling van de teamwerkzaamheden. 

Zo werk jij aan de energie van vandaag én morgen:
- Aanvragen voor Duurzame opwek afhandelen
- Beantwoorden van alle vragen van klanten binnen het verantwoordelijkheidsgebied
- Zorgvuldig uitvoeren van de administratie
- Nadenken over en initiëren van verbeteringen in het werkproces.
- Communicatie rondom de beperking van het gecontracteerd vermogen van de klant

Wat vinden teamleden leuk aan de functie operationeel medewerker Teruglevering en Transportschaarste?

- Bijdragen aan (strategische) projecten en verbeteringen zorgt voor veel afwisseling in het werk.
- Energie krijgen van klantcontact en waarde kunnen toevoegen aan gesprekken
- Bijdrage leveren aan energietransitie
- Doorgroeimogelijkheden binnen Liander
- Uitdaging in complexe klantvragen
- Goede arbeidsvoorwaarden
- Afwisseling van thuiswerken en werken op kantoor
- Naast de telefoondiensten / vergaderingen is je rooster flexibel in te vullen
- Mijn teamleiders staan open voor mijn ideeën
- Een supergezellig team dat altijd klaarstaat om je te helpen

Hoe ziet een werkdag eruit?
Tussen 8 en 9 uur start jij jouw dag thuis of op kantoor met een kop koffie, thee of warme chocolademelk. Samen met je collega's klets je bij over jouw weekend of je avond, afhankelijk van de dag natuurlijk. Je start als eerste jouw computer op en kijkt meteen naar de nieuwe e-mails, klantvragen en acties die jij voor die dag hebt ingepland. Om 09.00 uur neem jij samen met het team deel aan de dagstart. Hier worden de belangrijkste zaken van de dag besproken en lopen we door de cijfers van de afgelopen dag.

In de loop van de dag zorg jij ervoor dat je de klantvragen netjes beantwoord en zet je net die extra stap om de klant zo goed mogelijk te helpen. Mocht je er even niet uitkomen staat je team met behulpzame collega’s voor je klaar. Eén dagdeel ben je telefonisch beschikbaar voor klantvragen van klanten met een grootzakelijke aansluiting. Denk hierbij aan gemiddeld 4 telefoontjes met vragen over de status van een aanvraag of je helpt een klant met het vinden of invullen van het aanvraag formulier. Daarnaast, wanneer je goed ingewerkt bent, zorg je dat je bijdrage levert aan de projecten van de teamdoelstellingen.

Jouw werkgever
Wij zijn Alliander, een groep waarin verschillende bedrijven actief zijn waaronder Liander, Qirion en Kenter. Voor miljoenen Nederlanders ontwikkelen én beheren we het energienet. Dat is hard werken, zeker nu de energietransitie in volle gang is. We zijn dan ook blij dat we kunnen rekenen op de kennis en kunde van onze ruim 7.000 vakmensen. Met elkaar bedenken en realiseren we technisch slimme oplossingen die het energienet klaarmaken voor de toekomst.

Wij geloven in een inclusieve en diverse organisatie waarin iedereen vanuit zijn eigen kracht en talent een kans krijgt. Dus wat je verhaal ook is, je bent van harte welkom.

Binnen deze functie versterk jij de 3.000 collega’s bij netbeheerder Liander. Met elkaar leiden zij de dagelijkse distributie van gas en elektra over onze netten in goede banen. Team Teruglevering & Transportschaarste houdt zich bezig met elektriciteit.
Voor deze functie ga je werken bij het organisatieonderdeel Marktdiensten.

Jouw achtergrond
Je voelt je verbonden met het werk en bent loyaal aan de organisatie en afdeling. Vanuit deze betrokkenheid onderneem je uit eigen beweging acties en doet voorstellen. Je wacht niet af, toont lef, anticipeert, zoekt en ziet kansen, signaleert knelpunten en handelt hiernaar. Wij zoeken iemand die van ervaringen leert en deze toepast in nieuwe situaties. Tevens ben je in staat om mee te bewegen met de veranderingen die de afdeling van je vraagt. Je beschikt over empathisch vermogen. Vanzelfsprekend ben je klantgericht, maar ook kostenbewust.

Verder vragen we:  
- HBO werk- en denkniveau;
- Ervaring binnen een customer service afdeling; 
- Ervaring met methodieken op gebied van continu verbeteren zoals LEAN, Six Sigma, Agile, Scrum is een pré;
- Affiniteit met techniek.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Alliander

Rolomschrijving en taakafspraken

startdatum: z.s.m.
einddatum: 25-03-2026
locatie: Arnhem - Hybride
zzp: Nee
CV's aanleveren in het Nederlands 

Operationeel medewerker Teruglevering & Transportschaarste
Verzet jij met gemak bergen met werk en denk je voortdurend na over de beste werkwijze? Krijg jij energie van tevreden klanten en duurzame energie? Dan ben jij de medewerker die we zoeken!

Jouw energie
Als operationeel medewerker in het team Teruglevering en Transportschaarste ben jij het aanspreekpunt voor grootzakelijke klanten met (aan)vragen over duurzame opwek en transportschaarste.

Een substantieel deel van het werk zit in de klantenservice. Per mail en telefonisch sta jij klanten te woord over een variatie aan vragen binnen het gebied van terugleveren en de schaarste op het elektriciteitsnet. Dit kan bijvoorbeeld gaan over de aanvraag van de klant om terug te gaan leveren, of over wat zij kunnen doen om binnen hun gecontracteerde vermogen te blijven. De ene klant snapt goed waar hij mee bezig is, de ander heeft iets meer hulp nodig.   

We willen dat klanten ervaren dat het makkelijk zaken doen is met Liander. Om dit te realiseren zijn we onze online diensten aan het vergroten, het persoonlijk contact kwalitatief beter aan het maken en zetten we in op het vereenvoudigen van processen. Hier zien we ook actief een rol voor jou weggelegd. Daarnaast speelt ons team een rol in de implementatie van innovatieve klantproducten en -diensten. Door middel van verbeteracties die wij als team inbrengen en verdelen, draagt iedereen bij aan de ontwikkeling van de teamwerkzaamheden. 

Zo werk jij aan de energie van vandaag én morgen:
- Aanvragen voor Duurzame opwek afhandelen
- Beantwoorden van alle vragen van klanten binnen het verantwoordelijkheidsgebied
- Zorgvuldig uitvoeren van de administratie
- Nadenken over en initiëren van verbeteringen in het werkproces.
- Communicatie rondom de beperking van het gecontracteerd vermogen van de klant

Wat vinden teamleden leuk aan de functie operationeel medewerker Teruglevering en Transportschaarste?

- Bijdragen aan (strategische) projecten en verbeteringen zorgt voor veel afwisseling in het werk.
- Energie krijgen van klantcontact en waarde kunnen toevoegen aan gesprekken
- Bijdrage leveren aan energietransitie
- Doorgroeimogelijkheden binnen Liander
- Uitdaging in complexe klantvragen
- Goede arbeidsvoorwaarden
- Afwisseling van thuiswerken en werken op kantoor
- Naast de telefoondiensten / vergaderingen is je rooster flexibel in te vullen
- Mijn teamleiders staan open voor mijn ideeën
- Een supergezellig team dat altijd klaarstaat om je te helpen

Hoe ziet een werkdag eruit?
Tussen 8 en 9 uur start jij jouw dag thuis of op kantoor met een kop koffie, thee of warme chocolademelk. Samen met je collega's klets je bij over jouw weekend of je avond, afhankelijk van de dag natuurlijk. Je start als eerste jouw computer op en kijkt meteen naar de nieuwe e-mails, klantvragen en acties die jij voor die dag hebt ingepland. Om 09.00 uur neem jij samen met het team deel aan de dagstart. Hier worden de belangrijkste zaken van de dag besproken en lopen we door de cijfers van de afgelopen dag.

In de loop van de dag zorg jij ervoor dat je de klantvragen netjes beantwoord en zet je net die extra stap om de klant zo goed mogelijk te helpen. Mocht je er even niet uitkomen staat je team met behulpzame collega’s voor je klaar. Eén dagdeel ben je telefonisch beschikbaar voor klantvragen van klanten met een grootzakelijke aansluiting. Denk hierbij aan gemiddeld 4 telefoontjes met vragen over de status van een aanvraag of je helpt een klant met het vinden of invullen van het aanvraag formulier. Daarnaast, wanneer je goed ingewerkt bent, zorg je dat je bijdrage levert aan de projecten van de teamdoelstellingen.

Jouw werkgever
Wij zijn Alliander, een groep waarin verschillende bedrijven actief zijn waaronder Liander, Qirion en Kenter. Voor miljoenen Nederlanders ontwikkelen én beheren we het energienet. Dat is hard werken, zeker nu de energietransitie in volle gang is. We zijn dan ook blij dat we kunnen rekenen op de kennis en kunde van onze ruim 7.000 vakmensen. Met elkaar bedenken en realiseren we technisch slimme oplossingen die het energienet klaarmaken voor de toekomst.

Wij geloven in een inclusieve en diverse organisatie waarin iedereen vanuit zijn eigen kracht en talent een kans krijgt. Dus wat je verhaal ook is, je bent van harte welkom.

Binnen deze functie versterk jij de 3.000 collega’s bij netbeheerder Liander. Met elkaar leiden zij de dagelijkse distributie van gas en elektra over onze netten in goede banen. Team Teruglevering & Transportschaarste houdt zich bezig met elektriciteit.
Voor deze functie ga je werken bij het organisatieonderdeel Marktdiensten.

Jouw achtergrond
Je voelt je verbonden met het werk en bent loyaal aan de organisatie en afdeling. Vanuit deze betrokkenheid onderneem je uit eigen beweging acties en doet voorstellen. Je wacht niet af, toont lef, anticipeert, zoekt en ziet kansen, signaleert knelpunten en handelt hiernaar. Wij zoeken iemand die van ervaringen leert en deze toepast in nieuwe situaties. Tevens ben je in staat om mee te bewegen met de veranderingen die de afdeling van je vraagt. Je beschikt over empathisch vermogen. Vanzelfsprekend ben je klantgericht, maar ook kostenbewust.

Verder vragen we:  
- HBO werk- en denkniveau;
- Ervaring binnen een customer service afdeling; 
- Ervaring met methodieken op gebied van continu verbeteren zoals LEAN, Six Sigma, Agile, Scrum is een pré;
- Affiniteit met techniek.

De recruiter

Melanie Vries

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.