Opdrachten

Autoriteit Financiele Markten (AFM) Informatiespecialist Migratie SharePoint

Informatiespecialist Migratie SharePoint

Info

Functie

Informatiespecialist Migratie SharePoint

Locatie

Amsterdam

Uren per week

36 uren per week

Looptijd

05.05.2025 - 30.05.2025

Opdrachtnummer

232607

Sluitingsdatum

date-icon17.04.2025 clock-icon17:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Let op: de laatste 2 weken van het jaar mogen er geen uren worden geschreven.

Opdrachtomschrijving 

Als Informatiespecialist Migratie SharePoint speel je een essentiële rol in de transitie van SharePoint On-Premise naar SharePoint Online en Teams. Je richt je op de technische en organisatorische aspecten van het informatiebeheer, waarbij je zorgt voor een gestructureerde en compliant migratie. Je brengt expertise in op het gebied van de nieuwe Archiefwet en de Wet open overheid (WOO), en formuleert de requirements voor het inregelen van SharePoint metadatering en retentiebeleid. Daarnaast adviseer je over het implementeren van archiving by design in de nieuwe SharePoint Online omgeving. Je werkt nauw samen met de adviseur verandermanagement, technische partners en interne teams om een soepele en succesvolle overgang te waarborgen. Je ondersteunt medewerkers bij het adopteren van nieuwe standaarden en processen, en draagt bij aan het verbeteren van het informatiebeheer binnen de organisatie. 

Taken: 

• Adviseren en ondersteunen bij de inrichting van de informatiehuishouding binnen SharePoint Online en Teams. 

• Coördineren en begeleiden van de migratie van bestanden, inclusief metadatatoewijzing en naleving van wet- en regelgeving. 

• Opstellen van standaarden voor informatiebeheer. 

• Bijdragen aan adoptie en verandermanagement onder leiding van de adviseur verandermanagement. 

• Bewaken van de volledigheid van de migratie en signaleren van eventuele knelpunten. 

• Adviseren over en implementeren van een metadatamodel voor duurzame archivering en compliancy. 

• Documenteren en optimaliseren van processen en richtlijnen voor de opslag en het beheer van informatie. 

• Ondersteunen bij het implementeren van standaarden voor documentbeheer, met voldoende flexibiliteit voor afdelingen.

Criteria 

• Minimaal 2 jaar werkervaring met ICT, informatiebeheer en archiefbeheer, duidelijk aantoonbaar in het CV. 

• Minimaal 3 jaar werkervaring met de Archiefwet. 

• Deskundig en in staat om kennis en werkervaring snel in te zetten. 

• Goede uitdrukkingsvaardigheden en sociaalvaardig.

Wensen: 

• Diverse belangen in een complex veld kunnen overzien en ondanks tegenstellingen in die belangen kunnen acteren. 

• Kennis van SharePoint 2016, SharePoint Online en MS Teams en de mogelijkheden van Microsoft Purview voor het inregelen van beleid. 

• Kennis van de specifieke uitdagingen van een ‘need to know’ beleid. 

• Aantoonbare ervaring met het samenwerken met technische implementatiepartners.

Competenties:

• Proactief en oplossingsgericht: in staat om problemen te anticiperen en oplossingen te bieden. 

• Flexibel en aanpassingsvermogen: snel ‘up to speed’ en kan zich aanpassen aan veranderende omstandigheden en behoeften. 

• Sterke organisatorische vaardigheden: in staat om het overzicht te bewaren over diverse afdelingen die in een andere fase van adoptie en bewustzijn verkeren.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

Bedrijfsgegevens

Bedrijfs gegevens

Autoriteit Financiele Markten (AFM)

Rolomschrijving en taakafspraken

Let op: de laatste 2 weken van het jaar mogen er geen uren worden geschreven.

Opdrachtomschrijving 

Als Informatiespecialist Migratie SharePoint speel je een essentiële rol in de transitie van SharePoint On-Premise naar SharePoint Online en Teams. Je richt je op de technische en organisatorische aspecten van het informatiebeheer, waarbij je zorgt voor een gestructureerde en compliant migratie. Je brengt expertise in op het gebied van de nieuwe Archiefwet en de Wet open overheid (WOO), en formuleert de requirements voor het inregelen van SharePoint metadatering en retentiebeleid. Daarnaast adviseer je over het implementeren van archiving by design in de nieuwe SharePoint Online omgeving. Je werkt nauw samen met de adviseur verandermanagement, technische partners en interne teams om een soepele en succesvolle overgang te waarborgen. Je ondersteunt medewerkers bij het adopteren van nieuwe standaarden en processen, en draagt bij aan het verbeteren van het informatiebeheer binnen de organisatie. 

Taken: 

• Adviseren en ondersteunen bij de inrichting van de informatiehuishouding binnen SharePoint Online en Teams. 

• Coördineren en begeleiden van de migratie van bestanden, inclusief metadatatoewijzing en naleving van wet- en regelgeving. 

• Opstellen van standaarden voor informatiebeheer. 

• Bijdragen aan adoptie en verandermanagement onder leiding van de adviseur verandermanagement. 

• Bewaken van de volledigheid van de migratie en signaleren van eventuele knelpunten. 

• Adviseren over en implementeren van een metadatamodel voor duurzame archivering en compliancy. 

• Documenteren en optimaliseren van processen en richtlijnen voor de opslag en het beheer van informatie. 

• Ondersteunen bij het implementeren van standaarden voor documentbeheer, met voldoende flexibiliteit voor afdelingen.

Criteria 

• Minimaal 2 jaar werkervaring met ICT, informatiebeheer en archiefbeheer, duidelijk aantoonbaar in het CV. 

• Minimaal 3 jaar werkervaring met de Archiefwet. 

• Deskundig en in staat om kennis en werkervaring snel in te zetten. 

• Goede uitdrukkingsvaardigheden en sociaalvaardig.

Wensen: 

• Diverse belangen in een complex veld kunnen overzien en ondanks tegenstellingen in die belangen kunnen acteren. 

• Kennis van SharePoint 2016, SharePoint Online en MS Teams en de mogelijkheden van Microsoft Purview voor het inregelen van beleid. 

• Kennis van de specifieke uitdagingen van een ‘need to know’ beleid. 

• Aantoonbare ervaring met het samenwerken met technische implementatiepartners.

Competenties:

• Proactief en oplossingsgericht: in staat om problemen te anticiperen en oplossingen te bieden. 

• Flexibel en aanpassingsvermogen: snel ‘up to speed’ en kan zich aanpassen aan veranderende omstandigheden en behoeften. 

• Sterke organisatorische vaardigheden: in staat om het overzicht te bewaren over diverse afdelingen die in een andere fase van adoptie en bewustzijn verkeren.


Aanvullende informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid.
De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever.
Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening.
Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst.
Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst.
Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren.
Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.

De recruiter

Mandy Hoogland

HeadFirst

Deel deze opdracht

Plaats jouw bieding op Striive

https://login.striive.com/

Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.