Opdrachten

Ministerie van Justitie & Veiligheid Consultant Topdesk (integraties)

Consultant Topdesk (integraties)

Info

Functie

Consultant Topdesk (integraties)

Locatie

Den Haag

Uren per week

13 uren per week

Looptijd

19.01.2025 - 27.03.2025

Opdrachtnummer

220805

Sluitingsdatum

date-icon08.01.2025 clock-icon11:00
Reageren op deze opdracht? Dit doe je op Striive.

Rolomschrijving en taakafspraken

Opdrachtomschrijving
Het Topdesk project zoekt een consultant die kan helpen met het functioneel inrichten van de nieuwe Topdesk omgeving en vooral met het koppelen van deze omgeving met andere systemen. Dit op basis van het principe Voordoen - Samen doen - Zelf doen. De consultant geeft allereerst een training Functioneel Beheer aan 3-5 medewerkers van J en V, die daarna een centrale rol in de uitvoering van het project krijgen. De consultant helpt daarna bij de volledige (functionele) inrichting van de Topdesk omgeving, inclusief (maar niet uitsluitend) voor:

  • Het inrichten van relevante Topdesk modules
  • Het afstemmen met SSC-ICT en de Justitiele ICT Organisatie (JIO) over benodigde API-koppelingen met andere Topdesk systemen en 1 bestaande om te hangen koppeling tussen Topdesk en SIMS (de IAM tool van J en V).
  • Het naar aanleiding hiervan bouwen van (in eerste instantie 2 koppelingen Topdesk<>Topdesk en 1 koppeling Topdesk <> SIMS. Mogelijk dat hier ook nog andere koppelingen bij komen.
  • De consultant heeft een proactieve houding en signaleert uit eigen beweging risico's en potentiele fouten of onhandigheden bij het inrichten van de Topdesk omgeving. In goed overleg bestaat de mogelijkheid dat we komen tot een go live met een minimale functionaliteit (en integratie) waarna het project nog doorloopt na deze livedatum.

    Achtergrond opdracht

    Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Dienstencentrum van JenV zorgt ervoor dat medewerkers ongestoord kunnen werken. Centraal staat ondersteuning bij en advisering over verschillende dienstverleningsdomeinen zodat er geen zorgen zijn over ict, inkoop, informatievoorziening, huisvesting, meubilair, catering, reprografie, post of een schone werkomgeving. Binnen het Dienstencentrum ondersteunt de afdeling Klant Ondersteuning medewerkers van JenV met Functioneel Beheer op informatiesystemen die relevant zijn voor de gecontroleerde en geautoriseerde fysieke en digitale toegang tot de werkplek en relevante applicaties die op die werkplek worden gebruikt. Denk bij dat laatste aan het documentbeheer systeem DigiJust, Ibabs, inkoopsystemen, rapportageplatformen en document (huisstijl) genererende applicaties. De afdeling KO werkt samen met andere directoraten generaal (DG's) en uitvoeringsorganisaties (o.a. JIO, JustID) van J en V voor dit beheer. Daarvoor is er regelmatig operationeel contact met deze afdelingen.

    Eisen

    • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding van minimaal HBO niveau
    • De kandidaat heeft minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring met Topdesk als functioneel beheerder of implementatieadviseur
    • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met opdrachtgevers binnen de publieke sector waarvan minimaal 1 jaar binnen de Rijksoverheid
    • De kandidaat heeft minimaal 1,5 jaar ervaring met het bouwen van (API)koppelingen tussen Topdesk en andere systemen

    Wensen

    • De kandidaat heeft met Topdesk implementaties binnen de Rijksoverheid: X jaar. Hoe meer jaren hoe hoger de score

    Competenties

    • analyseren
    • creativiteit
    • netwerken
    • omgevingsbewustzijn
    • organisatiesensitiviteit
    • overtuigingskracht
    • plannen en organiseren

    Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    Bedrijfsgegevens

    Bedrijfs gegevens

    Ministerie van Justitie & Veiligheid

    Rolomschrijving en taakafspraken

    Opdrachtomschrijving
    Het Topdesk project zoekt een consultant die kan helpen met het functioneel inrichten van de nieuwe Topdesk omgeving en vooral met het koppelen van deze omgeving met andere systemen. Dit op basis van het principe Voordoen - Samen doen - Zelf doen. De consultant geeft allereerst een training Functioneel Beheer aan 3-5 medewerkers van J en V, die daarna een centrale rol in de uitvoering van het project krijgen. De consultant helpt daarna bij de volledige (functionele) inrichting van de Topdesk omgeving, inclusief (maar niet uitsluitend) voor:

  • Het inrichten van relevante Topdesk modules
  • Het afstemmen met SSC-ICT en de Justitiele ICT Organisatie (JIO) over benodigde API-koppelingen met andere Topdesk systemen en 1 bestaande om te hangen koppeling tussen Topdesk en SIMS (de IAM tool van J en V).
  • Het naar aanleiding hiervan bouwen van (in eerste instantie 2 koppelingen Topdesk<>Topdesk en 1 koppeling Topdesk <> SIMS. Mogelijk dat hier ook nog andere koppelingen bij komen.
  • De consultant heeft een proactieve houding en signaleert uit eigen beweging risico's en potentiele fouten of onhandigheden bij het inrichten van de Topdesk omgeving. In goed overleg bestaat de mogelijkheid dat we komen tot een go live met een minimale functionaliteit (en integratie) waarna het project nog doorloopt na deze livedatum.

    Achtergrond opdracht

    Beschrijving directie/dienst/afdeling: Het Dienstencentrum van JenV zorgt ervoor dat medewerkers ongestoord kunnen werken. Centraal staat ondersteuning bij en advisering over verschillende dienstverleningsdomeinen zodat er geen zorgen zijn over ict, inkoop, informatievoorziening, huisvesting, meubilair, catering, reprografie, post of een schone werkomgeving. Binnen het Dienstencentrum ondersteunt de afdeling Klant Ondersteuning medewerkers van JenV met Functioneel Beheer op informatiesystemen die relevant zijn voor de gecontroleerde en geautoriseerde fysieke en digitale toegang tot de werkplek en relevante applicaties die op die werkplek worden gebruikt. Denk bij dat laatste aan het documentbeheer systeem DigiJust, Ibabs, inkoopsystemen, rapportageplatformen en document (huisstijl) genererende applicaties. De afdeling KO werkt samen met andere directoraten generaal (DG's) en uitvoeringsorganisaties (o.a. JIO, JustID) van J en V voor dit beheer. Daarvoor is er regelmatig operationeel contact met deze afdelingen.

    Eisen

    • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding van minimaal HBO niveau
    • De kandidaat heeft minimaal 1,5 jaar aantoonbare ervaring met Topdesk als functioneel beheerder of implementatieadviseur
    • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met opdrachtgevers binnen de publieke sector waarvan minimaal 1 jaar binnen de Rijksoverheid
    • De kandidaat heeft minimaal 1,5 jaar ervaring met het bouwen van (API)koppelingen tussen Topdesk en andere systemen

    Wensen

    • De kandidaat heeft met Topdesk implementaties binnen de Rijksoverheid: X jaar. Hoe meer jaren hoe hoger de score

    Competenties

    • analyseren
    • creativiteit
    • netwerken
    • omgevingsbewustzijn
    • organisatiesensitiviteit
    • overtuigingskracht
    • plannen en organiseren

    Aanvullende Informatie
    Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.


    De recruiter

    Else Krijgsman

    HeadFirst

    Deel deze opdracht

    Plaats jouw bieding op Striive

    https://login.striive.com/

    Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.