Opdrachten
Info
Functie
Manager ProjectmanagementLocatie
ApeldoornUren per week
40 uren per weekLooptijd
20.04.2025 - 29.04.2026Opdrachtnummer
231608Sluitingsdatum
Deze functie is enkel beschikbaar voor medewerkers in dienst van leverancies, geintresseerde ZZP'ers kunnen zich enkel laten aanbieden d.m.v. op de payroll bij StarApple interim te komen.
De eisen Knock-out criteria, en worden profielen die hier niet aan voldoen direct terzijde gelegd door de klant, en heeft aanbieden zonder deze deze criteria geen zin. Bij twijfel over een eis vernemen we graag waar de twijfel in zit, per e-mail zodat we daarin kunnen adviseren.
___________________________________________________________________________________________________________
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Omschrijving werkzaamheden
Als senior manager geef je op inspirerende en motiverende wijze leiding aan ongeveer 30 zelfstandig werkende project-, programmamanagers en PMO-ers. Je stimuleert en faciliteert collega’s actief in hun ontwikkeling en de vakdiscipline. Je kijkt hierbij zowel naar de dag van vandaag als naar de stip op de horizon. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden van het opleidingscurriculum rondom Projectmanagement. Ook stimuleer en facilitair je afdelings- en bedrijfsoverstijgende samenwerking ter versterking van het vak met de gedelegeerd opdrachtgevers, het CIO office en andere stakeholders. Je hebt een visie op het vakgebied en vertaalt deze naar concrete initiatieven. Ook ben je het boegbeeld beeld voor leidinggeven aan verandering en daarmee een inspiratie voor je collega managers. Je initieert workshops en kennissessies op dit thema.
Verantwoordelijkheden
Verantwoordelijkheid dragen voor het kwalitatief koppelen van projectmanagers aan de aanvragen van onze interne opdrachtgevers en aan de ontwikkeling van medewerkers (matchingsproces);
Relatiemanagement en acquisitie voor alle directies van het Kadaster; je zoekt samen met collega’s actief naar de vraag (achter de vraag) van opdrachtgevers en formuleert de vraag van morgen;
Zorgdragen voor bedrijfsvoering en zakelijke targets zoals declarabiliteit van medewerkers;
Als lid van het Integraal Management Overleg ben je samen met alle managers binnen BOI verantwoordelijk voor het realiseren van de IT ambities en ook voor het etaleren van onze toegevoegde waarde richting de organisatie.
Nauwe samenwerking met CIO-office.
Je voert de regie over de werving van PM-inhuur via het dynamisch aankoopsysteem (DAS) in samenwerking met de inkoopafdeling.
De nadruk bij de doorontwikkeling van projectmanagement ligt op verandermanagement, risicomanagement en de effectiviteit van stuurgroepen. Ook het continueren van het vakmanschap projectmanagement in combinatie met agile werken zal onverkort doorgang moeten vinden. We streven daarbij naar meer beheersbaarheid, voorspelbaarheid en transparantie in projectuitvoering.
Eisen
Diploma op WO niveau.
Minimaal 5 jaar management ervaring aan professionals binnen overheid organisaties
Minimaal 5 jaar ervaring in projectmanagement.
Minimaal 2 jaar ervaring met agile werken, in combinatie met Prince 2.
Minimaal 2 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld en/of minimaal 2 jaar werkervaring bij een organisatie van minimaal 1000 werknemers.
Minimaal 2 jaar ervaring met verandermanagement en het managen van veranderingen.
Affiniteit met IT.
Kadaster
Deze functie is enkel beschikbaar voor medewerkers in dienst van leverancies, geintresseerde ZZP'ers kunnen zich enkel laten aanbieden d.m.v. op de payroll bij StarApple interim te komen.
De eisen Knock-out criteria, en worden profielen die hier niet aan voldoen direct terzijde gelegd door de klant, en heeft aanbieden zonder deze deze criteria geen zin. Bij twijfel over een eis vernemen we graag waar de twijfel in zit, per e-mail zodat we daarin kunnen adviseren.
___________________________________________________________________________________________________________
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.
Omschrijving werkzaamheden
Als senior manager geef je op inspirerende en motiverende wijze leiding aan ongeveer 30 zelfstandig werkende project-, programmamanagers en PMO-ers. Je stimuleert en faciliteert collega’s actief in hun ontwikkeling en de vakdiscipline. Je kijkt hierbij zowel naar de dag van vandaag als naar de stip op de horizon. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden van het opleidingscurriculum rondom Projectmanagement. Ook stimuleer en facilitair je afdelings- en bedrijfsoverstijgende samenwerking ter versterking van het vak met de gedelegeerd opdrachtgevers, het CIO office en andere stakeholders. Je hebt een visie op het vakgebied en vertaalt deze naar concrete initiatieven. Ook ben je het boegbeeld beeld voor leidinggeven aan verandering en daarmee een inspiratie voor je collega managers. Je initieert workshops en kennissessies op dit thema.
Verantwoordelijkheden
Verantwoordelijkheid dragen voor het kwalitatief koppelen van projectmanagers aan de aanvragen van onze interne opdrachtgevers en aan de ontwikkeling van medewerkers (matchingsproces);
Relatiemanagement en acquisitie voor alle directies van het Kadaster; je zoekt samen met collega’s actief naar de vraag (achter de vraag) van opdrachtgevers en formuleert de vraag van morgen;
Zorgdragen voor bedrijfsvoering en zakelijke targets zoals declarabiliteit van medewerkers;
Als lid van het Integraal Management Overleg ben je samen met alle managers binnen BOI verantwoordelijk voor het realiseren van de IT ambities en ook voor het etaleren van onze toegevoegde waarde richting de organisatie.
Nauwe samenwerking met CIO-office.
Je voert de regie over de werving van PM-inhuur via het dynamisch aankoopsysteem (DAS) in samenwerking met de inkoopafdeling.
De nadruk bij de doorontwikkeling van projectmanagement ligt op verandermanagement, risicomanagement en de effectiviteit van stuurgroepen. Ook het continueren van het vakmanschap projectmanagement in combinatie met agile werken zal onverkort doorgang moeten vinden. We streven daarbij naar meer beheersbaarheid, voorspelbaarheid en transparantie in projectuitvoering.
Eisen
Diploma op WO niveau.
Minimaal 5 jaar management ervaring aan professionals binnen overheid organisaties
Minimaal 5 jaar ervaring in projectmanagement.
Minimaal 2 jaar ervaring met agile werken, in combinatie met Prince 2.
Minimaal 2 jaar ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld en/of minimaal 2 jaar werkervaring bij een organisatie van minimaal 1000 werknemers.
Minimaal 2 jaar ervaring met verandermanagement en het managen van veranderingen.
Affiniteit met IT.
Voor deze opdracht dien je een bieding te plaatsen op Striive. Striive is het grootste opdrachtenplatform van de Benelux waar jaarlijks meer dan 20.000 opdrachten gepubliceerd worden.