Hoe is Machine Learning de interim markt aan het verbeteren?
Kunstmatige intelligentie is iets waar mensen de voordelen wel van in zien. Hoe geweldig is het dat we veel werkzaamheden over kunnen laten nemen door computers, die vervolgens ook nog veel nauwkeuriger blijken te zijn dan mensen op zich. Elk jaar wordt er ook veel geld geïnvesteerd in nieuwe onderzoeken die te maken hebben met kunstmatige intelligentie. De ontwikkelingen gaan snel, en daarnaast komen ook steeds nieuwe technieken beschikbaar.
Machine learning is een onderdeel van kunstmatige intelligentie. Hierbij worden processen efficiënter en beter gemaakt. Machine learning wordt op steeds meer manieren ingezet en steeds meer bedrijven profiteren hier ook van. In de tijd van de computers, kunstmatige intelligentie en in de zoektocht naar efficiëntere werkmanieren en in het inhuurproces bij het vullen van een interim opdracht mag machine learning zeker niet ontbreken.
Wat betekent machine learning?
Machine learning kan je zien als een manier waarop kunstmatige intelligentie taken uitvoert aan de hand van data. Het is wel even anders dan andere algoritmes. Bij machine learning wordt er letterljk eerst van data van een bepaalde machine geleerd voordat het in productie zal worden gebruikt. Er vindt dus eerst een trainingsfase plaats waarin er wordt geleerd over data dat is aangeleverd, en daarna zal het algoritme zelf voorspellingen gaan maken en beslissingen maken op basis van nieuwe data.
Machine learning en bedrijven
Bedrijven hebben met machine learning de mogelijkheid om data te minen. Dit wil zeggen dat er data wordt verkregen die vervolgens geheel automatisch geordend worden om hier nieuwe inzichten uit op te doen en daarna prognoses te maken. Dit soort informatie zorgt voor betere analyses binnen het bedrijf en het maken van duidelijke beslissingen op een snelle manier. Machine learning heeft steeds meer waarde gekregen binnen het bedrijfsleven. Enkele voorbeelden van machine learning in toepassingen zijn bijvoorbeeld het herkennen van spam door Google of de manier waarop creditcardfraude wordt tegengegaan door e-commerce en door bedrijven.
Waarom is machine learning waardevol voor bedrijven?
Bedrijven krijgen te maken met grote hoeveelheden ongestructureerde data. Door middel van machine learning is het mogelijk om deze grote hoeveelheden data om te zetten in gestructureerde data en deze goed te kunnen analyseren. De computer kan ook makkelijker trends eruit halen en dit is weer van toepassing op de bedrijfsvoering. Een bedrijf krijgt een totaal overzicht van wat er gaande is in het bedrijf en welke data er allemaal geanalyseerd moet worden. Er is een duidelijk beeld over de trends en de prognoses zodat een bedrijf hier beter op in kan spelen. Voor een bedrijf is machine learning dus van belang voor het strategische oogpunt. Doordat analyses nu worden gedaan door middel van kunstmatige intelligentie, kan het dadelijk zo zijn dat menselijke handelingen niet meer nodig zijn. Analyses worden ook steeds moeilijker voor mensen om deze goed te maken. Daardoor is het handig dat je als bedrijf kan bouwen op kunstmatige intelligentie in de vorm van machine learning.
De veranderingen binnen de interimsector
Binnen de interimsector worden machine learning toepassing ook gebruikt en verder ontwikkeld. Een toepassing waarvoor machine learning wordt gebruikt, is bijvoorbeeld het uitlezen van CV’s. CV’s zijn niet altijd makkelijk in te lezen. Dit heeft er vooral mee te maken omdat alle CV’s in een ander format opgesteld zijn. Door middel van machine learning is het wel makkelijk om deze CV’s in te lezen. Zo kunnen er interim opdrachten worden gegeven om de aanvraag van de kandidaat te interpreteren en de historische gegevens van de kandidaat te analyseren. Het maken van een keuze voor een bepaalde kandidaat kan dan worden gedaan op basis van variabelen die zijn ingevoerd en eventuele standaarden waarnaar wordt gezocht. Er mag natuurlijk geen discriminatie voorkomen en dat is ook een gegeven waarnaar wordt gekeken. Elke vorm van discriminatie zal worden uitgesloten. Er kunnen zoveel mogelijke CV’s worden ingegeven, maar uiteindelijk zal de beste match overblijven. Het algoritme berekent welke kandidaat het beste is op basis van de door jou opgegeven criteria. Door op deze manier gebruik te maken van Machine Learning, is het veel makkelijker om alle gegevens met elkaar te vergelijken en verloopt een selectieprocedure voor nieuw personeel ook veel makkelijker.
Machine Learning heeft voor de gehele bedrijfsvoering positieve effecten. Binnen de interimsector is dit al goed te zien en steeds meer bedrijven gebruiken het. De toekomst van Kunstmatige Intelligentie zal binnen de bedrijfsvoering niet snel verdwijnen.