6 kenmerken van een mooie zzp opdracht

6 kenmerken van een mooie zzp opdracht

Als zzp’er wil jij logischerwijs mooie zzp opdrachten bemachtigen. Dit kan lastig zijn. Hoe weet je zeker dat jouw nieuwe opdracht daadwerkelijk zo uitdagend is? Door middel van een aantal kenmerken kun jij dit goed inschatten.

Wat maakt een mooie zzp opdracht?

Jouw creativiteit loslaten op de zzp opdracht

Als zp’er is het van belang dat jij creatief bent in het zoeken naar oplossingen. Zo is het belangrijk dat jij niet binnen kaders denkt, maar dat jij kan doen wat volgens jou nodig is om desbetreffende problemen op te lossen. Waar creativiteit en oplossingsgericht denken hand in hand gaan, is het uitermate belangrijk dat jij de ruimte krijgt om deze zodanig te gebruiken dat jij dat kan doen wat van je verlangt wordt.

Blijven leren

Zelfs als je als zp’er de professional bent die wordt ingehuurd, ben je niet uitgeleerd. Door een zzp opdracht te vinden waarbij je de benodigde taken uit kunt voeren maar toch kunt leren, vindt ontwikkeling plaats. Zodoende verbreed jij jouw vakkennis en zorgt dit ervoor dat, naast dat je ervaring opdoet, je ook nog eens nieuwe kennis op doet waardoor je weer als aantrekkelijker kan worden beschouwd door een volgende potentiële opdrachtgever.

Is alles duidelijk?

Als zzp’er is het van belang goed in kaart te hebben wat de uitdagingen zijn waar een opdrachtgever tegen aan loopt. Als dit niet concreet is vastgesteld, ben je niet in de gelegenheid jezelf te laten gelden en kun je jouw oplossingsgerichtheid niet loslaten op een desbetreffende probleemstelling. Zorg ervoor dat je jouw specialisme optimaal benut door te weten wat er speelt.

Je krijgt de ruimte

De mogelijkheid bestaat dat jij als zzp’er bij een diversiteit aan opdrachtgevers hebt gewerkt. Het is dan ook van belang dat je bij jouw ideale zzp opdracht de ruimte krijgt om opgedane kennis en ervaring mee te nemen en te gebruiken. Door dit in te zetten bij jouw nieuwe opdracht, gebruik je deze kennis en ervaring in een nieuwe context. Daarbij leer je ook weer nieuwe aspecten van het vak, die ten goede komen aan jouw kennis en ervaring.

Opzoek naar een mooie zzp opdracht?

Ben jij momenteel op zoek naar een mooie zzp opdracht en al ingeschreven in Select? Klik dan hier om te kijken welke mooie zzp opdracht er voor jou in het verschiet ligt.

 

 

Natasja Spooren, medewerker marketing & communicatie

Natasja Spooren (1990) is sinds 2018 werkzaam bij HeadFirst. In 2011 nam zij haar hbo-diploma in ontvangst, waarna zij bij diverse organisaties een marketing & communicatie functie bekleedde. Als medewerker marketing en communicatie houdt zij zich bezig met alle facetten van externe communicatie en PR.